Nieuws

Update: Marketingtrendsessie ‘Influencers & Brand Lovers’

* Update: Vanwege de recente corona maatregelen, is besloten van de bijeenkomst ‘Influencers & Brand Lovers’ op donderdag 3 februari 2022 een webinar te maken. Dat betekent eenzelfde inhoud, maar een iets aangepast tijdslot. Het volledige programma en de link voor registratie vind je in het bericht hieronder.* Influencers verbinden zich met merken…

Lees verder
MMA-leden omarmen nieuw beleidsplan 2022

MMA-leden omarmen nieuw beleidsplan brancheorganisatie

De Algemene Ledenvergadering van de Magazine Media Associatie (MMA) heeft het nieuwe strategisch beleidsplan van hun brancheorganisatie met algemene stemmen aangenomen. Vanaf 2022 zal door de MMA proactief worden ingespeeld op de complexe maar ook kansrijke ontwikkelingen die op de magazine mediabranche afkomen. Kennisdeling ten behoeve van nieuwe omzet en…

Lees verder

Media Unscripted: een nieuwe wereldwijde industrie podcast gelanceerd

De internationale magazine media organisatie FIPP heeft een nieuwe podcast gelanceerd: Media Unscripted. In deze podcast worden onderwerpen uit alle mediasectoren met marktleiders uit verschillende markten over de hele wereld besproken. Gastsprekers geven inzichten in hun passies, meningen, persoonlijke ervaringen en ze delen waarom ze precies doen wat ze vandaag…

Lees verder

EU opent mogelijkheid voor 0% btw op uitgeefproducten

Door een wijziging van de btw-richtlijn krijgt Nederland de mogelijkheid 0% btw te heffen op bepaalde goederen en diensten, waaronder boeken, dagbladen en magazines in alle verschijningsvormen. Dinsdag 7 december hebben de ministers van Financiën uit 27 EU-lidstaten unaniem ingestemd met een wijziging van de Europese btw-richtlijn. De wijziging geeft…

Lees verder

Dagbladen en magazines vertrouwde dragers van advertenties

Advertenties in dagbladen en magazines krijgen het vertrouwen van de overgrote meerderheid van de consumenten. Twee op drie lezers vertrouwen de reclameboodschappen in deze mediumtypen. Dat blijkt uit het nieuwe Nielsen-onderzoek ‘Trust in Advertising 2021’. Volgens onderzoek zijn ‘aanbevelingen van mensen die ik ken‘ met 89% wereldwijd veruit de meest…

Lees verder

Update MMA Magazine Media Factbook

Magazinemerken blijven zichzelf opnieuw uitvinden. Hoewel hun vorm en kanalen door de jaren heen zijn aangepast en geëvolueerd, is de essentie hetzelfde gebleven: een pakhuis aan informatie en inspiratie, waar zorgvuldig samengestelde content centraal staat. De nieuwste update van het MMA Magazine Media Factbook onthult de meest recente cijfers en…

Lees verder