
Sterke positie online video magazine uitgevers
DPG Media, Mediahuis en Hearst Netherlands bereiken met hun online videocontent 8,1 miljoen Nederlanders van 13 jaar en ouder.
DPG Media, Mediahuis en Hearst Netherlands bereiken met hun online videocontent 8,1 miljoen Nederlanders van 13 jaar en ouder.
Ongeveer de helft van de ondernemers (47 procent) verwacht dat het hybride werken -dus deels thuis en deels op kantoor- een blijvend onderdeel van het werken bij hun bedrijf wordt. Dat blijkt uit onderzoek van CBS, VNO-NCW, MKB-Nederland, CBS, EIB en KvK voor de periodieke conjunctuurenquête COEN. ‘Past bij eerdere bevindingen’ De bevindingen passen…
MMA-leden spreken zich deze week in een artikel in weekblad EW uit over de monopolie positie van PostNL. Na de overname van Sandd heeft PostNL het enige landelijk dekkende postnetwerk in Nederland. Met name magazine uitgevers hebben geen keus meer en moeten fors meer betalen voor nieuwe contracten. Terwijl de…
Na de overweldigende positieve respons op de eerste twee programma’s van de FIPP Google Digital Immersion Week in augustus en oktober, vindt een derde programma plaats van 6 – 10 december. Het 5-daagse programma, speciaal ontwikkeld voor magazine media, zal online zijn. Boek snel Het programma heeft ruimte voor slechts…
Op dinsdagavond 16 november is in De Balie in Amsterdam voor het zevende jaar op rij dè prijs voor aanstormend magazine mediatalent uitgereikt. De beLOFte van het Jaar 2021 werd voor het eerst uitgereikt onder directe auspiciën van het Lucas-Ooms Fonds. De beLOFte 2021 werd gesponsord door de Magazine Media…
Het 44e FIPP World Media Congres keert fysiek terug en vindt plaats in Lissabon-Cascais, Portugal van 7 tot 9 juni 2022. Verken de belangrijkste trends in de media-industrie Met een groot aantal sprekers en volop mogelijkheden om te netwerken, biedt dit evenement deelnemers de kans om de balans op te…
Het Commissariaat voor de Media publiceert jaarlijks haar onderzoek naar de stand van zaken in media.
Cookies zijn ontstaan in het midden van de jaren 1990 en bestaan al zo lang dat ze ingebakken lijken in de infrastructuur van het internet. Maar waarom, en hoe, werden ze zo belangrijk? En hoe zal hun dreigende verdwijning van invloed zijn op degenen die op hen vertrouwen? FIPP heeft…
Op 6 december aanstaande lanceert NOM de eerste nieuwe publicatie onder de vlag van NMO (Nationaal Media Onderzoek): de NMO Print & Merken Monitor 2021-III (NPMM 2021-III). Onderzoek Naast de printbereikscijfers worden in de publicatie ook de geïntegreerde print en digitaal bereikscijfers opgenomen (het zogenaamde bereik van mediamerken). Digitale bereiksgegevens…
Intergraf heeft van leden meerdere meldingen binnengekregen over plotselinge en aanzienlijke energietoeslagen die door papierleveranciers worden opgelegd. Daarom roept de vereniging op tot een open en transparante dialoog om de spanningen te de-escaleren. Intergraf stelt dat die dialoog essentieel is om te zorgen voor goede zakelijke betrekkingen tussen onze twee nauw…
Een nieuwe versie van het MMA Magazine Media Factbook is beschikbaar. De uitgave bevat de meest recente cijfers en feiten over de magazine mediabranche en laat de veelzijdigheid en kracht van magazinemerken zien.