
MMA Social Media Monitor: Forse stijging aantal volgers vrouwenbladen op TikTok
Het aantal volgers van vrouwenbladen op TikTok neemt een enorme spurt. Het aantal volgers van opiniebladen en dagblad magazines groeien fors op Instagram.
Het aantal volgers van vrouwenbladen op TikTok neemt een enorme spurt. Het aantal volgers van opiniebladen en dagblad magazines groeien fors op Instagram.
Sinds 2016 publiceert de Magazine Media Associatie (MMA) per kwartaal de Social Media Monitor. Deze overzichten bieden ons waardevolle inzichten in de ontwikkeling van volgers van magazinemerken op de zeven belangrijkste sociale media platforms. Wat hebben we geleerd nu bijna een decennium? Welke trends zien we in het sociale medialandschap…
In de MMA Social Media Monitor zijn duidelijke verschuivingen in platformgebruik zichtbaar. Vooral magazinemerken met nieuwsgerelateerde content en actualiteit leggen de focus steeds meer op Instagram, Bluesky en LinkedIn. Volgers bewegen van X naar deze platformen. Dit blijkt uit de nieuwste cijfers van de MMA Social Media Monitor die elk kwartaal…
Magazinemerken blijven zichzelf opnieuw uitvinden. Hoewel hun vorm en kanalen door de jaren heen zijn aangepast en geëvolueerd, is de essentie hetzelfde gebleven: een pakhuis aan informatie en inspiratie, waar zorgvuldig samengestelde content centraal staat. De nieuwste update van het MMA Magazine Media Factbook onthult de meest recente cijfers en…
De helft van het totaal aantal volgers van de gemeten magazinemerken komt inmiddels via de content based platformen (Instagram, Pinterest, Youtube, TikTok).
Magazines spelen een prominente rol bij het informeren over onderwerpen die gebruiker interessant vindt.
Met de zomer in het vooruitzicht zien veel magazinemerken op het gebied van tuinieren, recreatie, sport (voetbal, wielrennen) en royalty het aantal volgers groeien.
Op reguliere basis publiceert de MMA het Magazine Media Factbook. Deze online uitgave biedt actuele feiten en cijfers over de performance van magazinemerken en toont de kracht van het mediumtype aan.
Lezen is de favoriete bezigheid van een kwart van de Nederlandse bevolking en krijgt de voorkeur boven onder andere sport, winkelen, eten, koken en radio luisteren. Daarnaast hecht 43% van de Nederlanders meer waarde aan wat men op papier leest dan wat ze online vernemen.
Het aantal volgers van magazinemerken op çontent based netwerken neemt verder toe.