MMA Social Media Monitor: groei bij ‘content based’ netwerken
Het aantal volgers van magazinemerken op çontent based netwerken neemt verder toe.
Het aantal volgers van magazinemerken op çontent based netwerken neemt verder toe.
Op social media zien we een verschuiving van het aantal volgers van magazinemerken van de traditionele sociale kanalen (Facebook, X) naar de visuele sociale media kanalen (Instagram, TikTok).
De ophef rondom de veranderingen bij Twitter/X heeft (nog) geen invloed gehad op het aantal volgers van magazinemerken op het platform.
53 procent ervaart moeite met tijd vrijmaken voor lezen en ruim 62 procent van alle Nederlanders geeft aan dat zij meer willen lezen.
Op uitnodiging van DPG Media Advertising hebben diverse specialisten, waaronder Nancy Detrixhe (Research Manager Magazine Media Associatie) deze zomer hun bevindingen over het belang van vertrouwde media gepresenteerd. Tijdens twee webinars werd ingegaan op de relevantie van vertrouwen voor adverteerders.
Nieuwkomer Miljuschka in de MMA Social Media Monitor scoort het grootste aantal volgers op Instagram en TikTok.
Het aantal volgers van magazinemerken op TikTok groeit met 8%.
Informatie over specifieke interesses en volgen van actualiteiten belangrijke redenen om online kanalen van magazines te gebruiken.
De Nederlandse bevolking lijkt in 2022 meer vertrouwen te hebben gekregen in online media, waaronder de websites en apps van dagbladen en magazinemedia.
Aandeel Facebook en Twitter gedaald ten koste van TikTok, Instagram en Pinterest.