
Reclame in printmedia geliefd, geloofwaardig en effectief
Printmedia en TV zijn bij consumenten de favoriete reclamedragers.
Printmedia en TV zijn bij consumenten de favoriete reclamedragers.
FIPP , de wereldfederatie van magazine uitgevers, publiceerde recent het rapport ‘From Print to Digital’. De rapportage gaat dieper in op de stand van zaken in de mondiale uitgeefwereld en de uitdagingen waar de branche voorstaat.
Print Power brengt in een e-booklet het beste creatieve werk in print advertising van Cannes Lions Festival of Creativity.
Nederlanders hebben een groot vertrouwen in de informatie van tv, radio en de geschreven pers. Dat geldt ook voor de bijbehorende nieuwssites. Kranten en tijdschriften scoren in ons land ver boven het Europe gemiddelde. Dat blijkt uit de nieuwe Eurobarometer Media & News Survey 2022. Schrijvende pers gewaardeerd Traditionele media worden in ons…
Goede reclame in een betrouwbaar medium is sterk bepalend voor het kwaliteitsimago van een product of dienst.
Consumenten nemen reclame en sponsoring bij podcasts opvallend goed op. Podcastluisteraars worden bij beluistering nieuwsgierig naar de producten van de adverteerders en sponors. Deze effecten doen zich met name voor bij podcasts van gerenommeerde uitgevers.
Top 5 sterkste mediamerken in overbrengen reclameboodschap gedomineerd door magazinemerken.
Offline kanalen, waaronder magazines en dagbladen, zijn de favoriete reclamedragers van de consument. Kwaliteit, relevantie én betrouwbaarheid van offline kanalen zijn aspecten die de Nederlandse mediagebruikers waarderen.
Als het gaat om reclamedragers dan hebben adverteerders en consumenten sterk uiteenlopende voorkeuren.
Al meer dan 25 jaar publiceert de MPA, de branchevereniging voor magazine uitgevers in de Verenigde Staten, het MPA Magazine Media Factbook. Ook voor 2021 heeft MPA weer een factbook samengesteld over de vitaliteit van de magazinemarkt in de VS en de unieke vertrouwensband die magazinemerken hebben met hun lezers.