
Events voor uitgeefprofessionals in 2024
De Mediafederatie Academy biedt media- en uitgeefprofessionals bijeenkomsten over (digitale) trends en ontwikkelingen.
De Mediafederatie Academy biedt media- en uitgeefprofessionals bijeenkomsten over (digitale) trends en ontwikkelingen.
Resultaten van het meest recente Digital News Report vertaald in vijf uitdagingen voor de mediabranche en evenveel ‘reasons to be cheerful’.
Vanaf 8 januari 2024 zijn er weer wekelijks bereikscijfers voor websites en apps. De markt beschikt dan over een standaard voor het meten en rapporteren van website- en appbereik.
Hoe is het medialandschap, een jaar na de lancering van ChatGPT, veranderd?
Op 14 december a.s. vindt het MMA MAG DINER plaats. Ruim 200 magazinemakers en genodigden komen samen voor een exclusieve netwerkavond met een smaakvol diner, inspirerende presentaties en mooie verhalen over ons vak. De avond is besloten en uitsluitend toegankelijk voor MMA-leden en genodigden op basis van uitnodiging.
Trust in Media is een initiatief van de Magazine Media Associatie (MMA) en NDP Nieuwsmedia. Voor het kennisplatform zijn inzichten verzameld uit studies over vertrouwen in media en de impact op reclame.
PRN (Papier Recycling Nederland) is de uitvoeringsorganisatie van producentenverantwoordelijkheid voor papier en/of karton dat geen verpakking is.
Ontvangen presentje zorgt bij 51 procent voor teleurstelling.
Niet alleen is bij printcampagnes de herkenning gemiddeld gezien een van de hoogste, de brand attribution is ongeëvenaard.
De Raad voor de Journalistiek behandelt geen klachten meer van partijen, die ook naar de rechter stappen. Het bestuur, waarin vrijwel alle media zijn vertegenwoordigd, wil daarmee voorkomen dat de Raad gebruikt wordt als een ‘voorportaal’ van de rechtbank.
Marketeers hebben een volledig andere kijk dan consumenten als het gaat om hun vertrouwen in mediumtypen.
Het dagelijkse gebruik van de traditionele media blijft dalen. Het mediagebruik, vooral van jongeren, speelt zich in toenemende mate online af en op platforms van grote internationale spelers. De kloof tussen het mediagebruik van jongeren en oudere leeftijdsgroepen wordt steeds groter.