Nieuws

‘Helft ondernemingen verwacht dat het hybride werken doorzet’

Ongeveer de helft van de ondernemers (47 procent) verwacht dat het hybride werken -dus deels thuis en deels op kantoor- een blijvend onderdeel van het werken bij hun bedrijf wordt. Dat blijkt uit onderzoek van CBS, VNO-NCW, MKB-Nederland, CBS, EIB en KvK voor de periodieke conjunctuurenquête COEN. ‘Past bij eerdere bevindingen’ De bevindingen passen…

Lees verder

Postfusie is duur besluit

MMA-leden spreken zich deze week in een artikel in weekblad EW uit over de monopolie positie van PostNL. Na de overname van Sandd heeft PostNL het enige landelijk dekkende postnetwerk in Nederland. Met name magazine uitgevers hebben geen keus meer en moeten fors meer betalen voor nieuwe contracten. Terwijl de…

Lees verder

Marketingtrendsessie ‘Influencers & Brand lovers ‘

Influencers verbinden zich met merken om content te creëren en deze te delen met hun volgers. Het vakgebied influencermarketing wordt volwassen; openheid en authenticiteit in influencer campagnes steeds belangrijker en meetbaarheid voor merken is key. Benieuwd naar de visie vanuit een merk, een influencer, een agency etc.? Vier sprekers delen hun…

Lees verder

Dossier COVID-19

We snappen dat er nu als ondernemer, werkgever en werknemer veel op je afkomt. Daarom hebben we een handig COVID-19 dossier voor je samengesteld met alle maatregelen van de Rijksoverheid, KvK, VNO-NCW, AWVN en MKB Nederland en maatregelen binnen uitgeverijen en mediabedrijven in Nederland ten aanzien van het coronavirus.

Bekijk het COVID-19 dossier

isabelle-udo-wint-belofte-2021

Isabelle Udo wint beLOFte 2021

Op dinsdagavond 16 november is in De Balie in Amsterdam voor het zevende jaar op rij dè prijs voor aanstormend magazine mediatalent uitgereikt. De beLOFte van het Jaar 2021 werd voor het eerst uitgereikt onder directe auspiciën van het Lucas-Ooms Fonds. De beLOFte 2021 werd gesponsord door de Magazine Media…

Lees verder
FIPP World Media Cingress 2022

FIPP World Media Congres 2022

Het 44e FIPP World Media Congres keert fysiek terug en vindt plaats in Lissabon-Cascais, Portugal van 7 tot 9 juni 2022. Verken de belangrijkste trends in de media-industrie Met een groot aantal sprekers en volop mogelijkheden om te netwerken, biedt dit evenement deelnemers de kans om de balans op te…

Lees verder
FIPP Death of third-party cookies

De dood van third-party cookies

Cookies zijn ontstaan in het midden van de jaren 1990 en bestaan al zo lang dat ze ingebakken lijken in de infrastructuur van het internet. Maar waarom, en hoe, werden ze zo belangrijk? En hoe zal hun dreigende verdwijning van invloed zijn op degenen die op hen vertrouwen? FIPP heeft…

Lees verder

UITNODIGING: exclusieve MMA-informatiesessie (online) inzake lancering NMO Print & Merken Monitor (NPMM)

Op 6 december aanstaande lanceert NOM de eerste nieuwe publicatie onder de vlag van NMO (Nationaal Media Onderzoek): de NMO Print & Merken Monitor 2021-III (NPMM 2021-III). Onderzoek Naast de printbereikscijfers worden in de publicatie ook de geïntegreerde print en digitaal bereikscijfers opgenomen (het zogenaamde bereik van mediamerken). Digitale bereiksgegevens…

Lees verder