
Mercur Magazinemerk winnen?
Juryvoorzitter Arno Kantelberg: “Grote én kleine inspirerende titels hebben evenveel kans op een Mercur Magazinemerk van het Jaar.”
Juryvoorzitter Arno Kantelberg: “Grote én kleine inspirerende titels hebben evenveel kans op een Mercur Magazinemerk van het Jaar.”
De Magazine Media Associatie (MMA) maakt met trots de jury van de Mercurs 2022 bekend. Onder voorzitterschap van Arno Kantelberg buigen zeven juryleden zich over de Mercurs-inzendingen. Gezamenlijk zullen zij dit jaar de nominaties en winnaars aanwijzen in drie categorieën: Mercur Reportage van het Jaar, Mercur Artdirection van het Jaar en Mercur Magazinemerk…
In het tweede kwartaal van 2022 is het aantal volgers van magazinemerken op alle gemeten sociale kanalen gestabiliseerd.
Twee derde Nederlanders leest nog altijd liever van papier.
Vrijdag 4 november a.s. vindt de derde editie van de Mag Inspiration Day plaats in B.Amsterdam, hét evenement voor magazinemakers. De organisatie is wederom in handen van de Magazine Media Associatie (MMA) en de Nederlandse Vereniging van Journalisten (NVJ). Deze unieke en succesvolle samenwerking vond eerder plaats in 2018 en…
Trust in Media is een initiatief van de Magazine Media Associatie (MMA) en NDP Nieuwsmedia. Voor het kennisplatform zijn inzichten verzameld uit studies over vertrouwen in media en de impact op reclame.
Het nieuwe Nationaal Media Onderzoek (NMO) staat volop in de steigers. Tijdens het webinar op donderdag 7 juli gaven de vier initiatiefnemers NLO, NOM, SKO en VINEX een update over de vorderingen van het NMO.
Culinair expert en televisiekok Miljuschka Witzenhausen is met haar uitgeverij Miljuschka Publishing per 1 juli 2022 toegetreden als lid van de Magazine Media Associatie (MMA).
Goed nieuws: dit jaar worden er weer Mercurs uitgereikt. Vanaf vandaag kan voor drie categorieën worden ingeschreven: Magazinemerk, Reportage en Artdirection van het Jaar.
Op 1 juli jl. is de aangepaste Reclamecode Social Media & Influencer Marketing (RSM) in werking getreden. Directe aanleiding voor deze wijziging zijn de nieuwe beleidsregels van het Commissariaat voor de Media waarin wordt uitgelegd dat de Mediawet ook geldt voor grote influencers op videoplatforms (zogenaamde “video-uploaders”).
Vanaf donderdag 30 juni 2022 geldt er een totaalverbod voor het gebruik van rolmodellen in reclame van aanbieders van risicovolle kansspelen. Het gaat dan om álle personen die enige vorm van publieke bekendheid genieten, zoals (oud-)profvoetballers, influencers en modellen. Alleen de goededoelenloterijen, de staatsloterij en de lotto zijn uitgezonderd van…
Donderdag 30 juni jl. publiceerde de Raad voor de Journalistiek haar jaarverslag 2021. In het verslagjaar ontving de Raad 82 klachten, waarvan er 59 in behandeling zijn genomen. Na een tussentijdse stijging in 2020 – wellicht het gevolg van de coronapandemie – zijn deze aantallen vergelijkbaar met die van 2019.