
Publicatie FIPP: Harnessing AI in media – insights from the experts
Harnessing AI in media is een recente uitgave van FIPP. Ontdek in deze publicatie hoe AI de publishing industrie hervormt.
Harnessing AI in media is een recente uitgave van FIPP. Ontdek in deze publicatie hoe AI de publishing industrie hervormt.
Het Nationaal Media Onderzoek (NMO) lanceert de tweede fase van NMO Online. Met deze belangrijke uitbreiding biedt NMO nu een nog vollediger en representatiever beeld van het online mediagebruik in Nederland. Daarmee wordt NMO Online dé standaard voor de planning van online media in Nederland.
Het aantal volgers van vrouwenbladen op TikTok neemt een enorme spurt. Het aantal volgers van opiniebladen en dagblad magazines groeien fors op Instagram.
Met de bekend geworden reparatie komt het kabinet haar eerder gedane belofte om de btw op media, cultuur en sport niet te verhogen na. Hiermee komt een einde aan een jaar onzekerheid.
Wij zijn niet verhuisd, maar we krijgen een nieuw adres!
De online sessie vindt plaats op donderdag 5 juni 2025 van 9.00-12.30 uur.
Op woensdag 16 april 16.00 uur Nederlandse tijd organiseert de FIPP een AI update voor publishers. Leden van de Magazine Media Associatie (MMA) kunnen gratis aan het webinar deelnemen.
Noteer alvast in je agenda: maandagmiddag 23 juni a.s. Dan zal de derde editie van het MMA Summer Event plaatsvinden.
De film Human First, Human Last van regisseur Rosie Zopfi (1Camera) is bekroond met de Gouden Reiger voor beste opdrachtfilm van het jaar. De film is in opdracht van de Magazine Media Associatie (MMA) gemaakt ter gelegenheid van het 25-jarig Mercurs jubileum.
NMO Mediatrends is een belangrijke informatiebron voor het bezit en het gebruik van devices voor mediaconsumptie. De rapportage geeft tevens inzicht in het mediagedrag van Nederlanders, waaronder het leesgedrag (dagbladen, magazines, HAH-kranten).
Een nieuwe versie van het MMA Magazine Media Factbook is beschikbaar. De uitgave bevat de meest recente cijfers en feiten over de magazine mediabranche en laat de veelzijdigheid en kracht van magazinemerken zien.