Nieuws

Werkcode voor freelance journalistiek gelanceerd

De werkcode voor freelance journalistiek beschrijft de algemene uitgangspunten en randvoorwaarden waaronder professionele freelance journalistiek is georganiseerd. De code heeft tot doel een gezonde arbeidsverhoudingen in de journalistieke sector te stimuleren en een goed klimaat voor het bedrijven van uitmuntende journalistiek te scheppen. Het staat de uitgevers van nieuwsmedia en magazinemedia…

Lees verder

Nederlandse nieuwsmedia: gezamenlijk beheer uitgeversrecht

Op 7 juni 2021 is het uitgeversrecht in werking getreden: met de vertaling van een EU-richtlijn naar Nederlands recht kunnen uitgevers van perspublicaties een recht laten gelden op online verspreiding van hun materiaal. Hiermee krijgen met name nieuwsmakers meer grip op het (her-)gebruik van hun materiaal door online platforms. Een groot…

Lees verder

Lekker lang lezen: vakantieboeken & zomerspecials!

De zomer van 2021 mag dan nog steeds een beetje anders-dan-anders zijn, er is alle reden om te vieren dat deze zomer weer vrijer is dan de vorige. Ter ere van je staycation of je toch-even-weg-reis komen ook dit jaar diverse magazinemerken met vakantieboeken & zomerspecials. Om lekker lang in te…

Lees verder
De Mediafederatie Academy_thumb

Mediafederatie Academy voor MMA leden

23-09-2021 09:30 - 16:00

De Mediafederatie Academy start na de zomervakantie met een super actueel onderwerp: hoe maak je een succesvolle podcast? Je kunt je nu alvast voor de sessie op 23 september inschrijven. De MMA biedt haar leden de mogelijkheid om deze bijeenkomst kosteloos bij te wonen.

Lees verder

Gebundelde kracht maakt sterker

Recentelijk zijn brancheorganisaties KVGO, Mediafederatie en Magazine Media Associatie (MMA) als ‘affiliate members’ aangehaakt bij de VGP met als doel om gezamenlijk sterker op de postmarkt te staan.

Lees verder

Mediafederatie bezorgd over ontwerpadvies SER

De Mediafederatie is bezorgd over het gisteren uitgebrachte ontwerpadvies van de Sociaal-Economische Raad. In dit advies op hoofdlijnen doen de sociale partners voorstellen die zeer verstrekkende gevolgen kunnen hebben voor de uitgeefsector.

Lees verder

Exclusief voor MMA leden: presentatie NMO en de magazinemerken

14-06-2021 16:30 - 17:15

Op 15 april jl. vond de launch van het Nationaal Media Onderzoek (NMO) plaats: het nieuwe geïntegreerde mediabereiksonderzoek is een feit. Het bereik van televisie, radio, print en online wordt vernieuwd en gaat op termijn de huidige standaarden vervangen. Elk afzonderlijk bereiksonderzoek wordt daarbij sterk verbeterd. De crossmediale opzet van…

Lees verder