
Zeven Mercurs uitgereikt
Tijdens de 25e editie van de uitreiking van de Mercurs, 19 november in Theater Amsterdam, zijn in de categorie Magazine Mediamerk voor het eerst drie Mercurs toegekend.
Tijdens de 25e editie van de uitreiking van de Mercurs, 19 november in Theater Amsterdam, zijn in de categorie Magazine Mediamerk voor het eerst drie Mercurs toegekend.
De voorgenomen btw-verhoging op (school)boeken, kranten en tijdschriften (en ook sport en cultuur) is van tafel.
Tijdens de extra feestelijke jubileum uitreiking in Theater Amsterdam worden voor de eerste keer een gouden, zilveren en een bronzen Mercur uitgereikt voor het Magazine Mediamerk van het Jaar. De spanning stijgt voor de drie genomineerden: Harper’s Bazaar, Voetbal International en Miljuschka Magazine.
In de week dat de Tweede Kamer debatteert over de btw-verhoging op journalistieke media lanceren uitgevers en journalisten een radiocampagne.
Grote impact van printadvertenties op brand awareness. En bij het medium print is er een goede advertising fit en is de advertentieverzadiging en -irritatie laag.
De helft van het totaal aantal volgers van de gemeten magazinemerken komt inmiddels via de content based platformen (Instagram, Pinterest, Youtube, TikTok).
De Mercurs-uitreiking wordt dit jaar gepresenteerd door twee multi-talenten.
De inspiratiedag was boeiend, leerzaam en inspirerend, waarin de liefde en passie voor magazinemerken goed te voelen was.
Het kabinet legt de vorige week aangenomen motie van de Eerste Kamer rondom de btw-verhoging op cultuur en journalistiek naast zich neer. In die motie wordt opgeroepen de verhoging in een apart wetsvoorstel te gieten.
Donderdag 14 november 2024: Inspiratiesessie online consumentengedrag van 9.00-12.00 uur.
Een nieuwe versie van het MMA Magazine Media Factbook is beschikbaar. De uitgave bevat de meest recente cijfers en feiten over de magazine mediabranche en laat de veelzijdigheid en kracht van magazinemerken zien.