
Eén op vier Nederlanders gooit sinterklaas- of kerstcadeau ongebruikt weg
Ontvangen presentje zorgt bij 51 procent voor teleurstelling.
Ontvangen presentje zorgt bij 51 procent voor teleurstelling.
Niet alleen is bij printcampagnes de herkenning gemiddeld gezien een van de hoogste, de brand attribution is ongeëvenaard.
De Raad voor de Journalistiek behandelt geen klachten meer van partijen, die ook naar de rechter stappen. Het bestuur, waarin vrijwel alle media zijn vertegenwoordigd, wil daarmee voorkomen dat de Raad gebruikt wordt als een ‘voorportaal’ van de rechtbank.
Op 14 december a.s. vindt het MMA MAG DINER plaats. Ruim 200 magazinemakers en genodigden komen samen voor een exclusieve netwerkavond met een smaakvol diner, inspirerende presentaties en mooie verhalen over ons vak. De avond is besloten en uitsluitend toegankelijk voor MMA-leden en genodigden op basis van uitnodiging.
Marketeers hebben een volledig andere kijk dan consumenten als het gaat om hun vertrouwen in mediumtypen.
Het dagelijkse gebruik van de traditionele media blijft dalen. Het mediagebruik, vooral van jongeren, speelt zich in toenemende mate online af en op platforms van grote internationale spelers. De kloof tussen het mediagebruik van jongeren en oudere leeftijdsgroepen wordt steeds groter.
Dinsdag 28 november 2023, online inspiratiesessie over hoe je als organisatie op een waardevolle manier invulling kan geven aan duurzaamheid.
The 46th FIPP World Media Congress takes place from 4-6 june 2023 in Cascais, Portugal, on the outskirts of Lisbon.
Het Stimuleringsfonds voor de Journalistiek opent op 23 oktober een nieuwe aanvraagronde voor twee subsidieprogramma’s ter ondersteuning van onderzoeksjournalistiek in Nederland.
Waar traditionele advertenties, sociale media en zoekmachines vandaag fundamenteel anders functioneren, blijven de legacy media standvastige bakens van betrouwbaarheid die merken en het publiek kunnen verenigen.
Magazinemerken blijven zichzelf opnieuw uitvinden. Hoewel hun vorm en kanalen door de jaren heen zijn aangepast en geëvolueerd, is de essentie hetzelfde gebleven: een pakhuis aan informatie en inspiratie, waar zorgvuldig samengestelde content centraal staat. De nieuwste update van het MMA Magazine Media Factbook onthult de meest recente cijfers en…