
MMA verwelkomt nieuw lid: OneWorld
OneWorld is per 1 april 2024 toegetreden als lid van de Magazine Media Associatie Media (MMA).
OneWorld is per 1 april 2024 toegetreden als lid van de Magazine Media Associatie Media (MMA).
Lezen van magazines op smartphone en tablet neemt toe.
Het gebruik van AI door uitgevers, maar ook het beschermen van de eigen content en inzicht in de juridische gevolgen van de opkomst van AI, zijn speerpunten voor de Mediafederatie en de aangesloten brancheorganisaties.
De leesintensiteit van magazines is hoog. Een derde (32%) van de lezers bij een gemiddelde magazinetitel geeft aan (bijna) alles van een nummer te lezen en 45% tenminste driekwart van een nummer te lezen.
Webinar op donderdag 18 april 2024.
De wereldfederatie van magazine uitgevers FIPP organiseert van dinsdag 4 juni t/m donderdag 6 juni 2024 in Cascais, Portugal de 46ste editie van haar jaarlijkse wereldcongres.
Het platform duurzaampubliceren.nl biedt uitgevers een centrale hub waar zij waardevolle informatie kunnen vinden over duurzaamheid in de uitgeefwereld.
Recent zijn de bereiksresultaten van NMO Print & Merken Monitor 2023-II gepubliceerd. Met het onderzoek wordt o.a. het bereik van magazinemerken op diverse platforms in kaart gebracht.
In een half uur up-to-date over trends en belangrijke ontwikkelingen in media- en uitgeefland; dat zijn de Trend Updates.
14,3 miljoen Nederlanders maken gebruik van social media en gemiddeld genomen besteden we bijna 2 uren per dag aan social media.
Magazinemerken blijven zichzelf opnieuw uitvinden. Hoewel hun vorm en kanalen door de jaren heen zijn aangepast en geëvolueerd, is de essentie hetzelfde gebleven: een pakhuis aan informatie en inspiratie, waar zorgvuldig samengestelde content centraal staat. De nieuwste update van het MMA Magazine Media Factbook onthult de meest recente cijfers en…