GfK Trends in Digitale Media: prominente rol voor magazines bij informeren over relevante onderwerpen
Magazines spelen een prominente rol bij het informeren over onderwerpen die gebruiker interessant vindt.
Magazines spelen een prominente rol bij het informeren over onderwerpen die gebruiker interessant vindt.
Met de zomer in het vooruitzicht zien veel magazinemerken op het gebied van tuinieren, recreatie, sport (voetbal, wielrennen) en royalty het aantal volgers groeien.
Op reguliere basis publiceert de MMA het Magazine Media Factbook. Deze online uitgave biedt actuele feiten en cijfers over de performance van magazinemerken en toont de kracht van het mediumtype aan.
Lezen is de favoriete bezigheid van een kwart van de Nederlandse bevolking en krijgt de voorkeur boven onder andere sport, winkelen, eten, koken en radio luisteren. Daarnaast hecht 43% van de Nederlanders meer waarde aan wat men op papier leest dan wat ze online vernemen.
Het aantal volgers van magazinemerken op çontent based netwerken neemt verder toe.
Lezen van magazines op smartphone en tablet neemt toe.
De leesintensiteit van magazines is hoog. Een derde (32%) van de lezers bij een gemiddelde magazinetitel geeft aan (bijna) alles van een nummer te lezen en 45% tenminste driekwart van een nummer te lezen.
Recent zijn de bereiksresultaten van NMO Print & Merken Monitor 2023-II gepubliceerd. Met het onderzoek wordt o.a. het bereik van magazinemerken op diverse platforms in kaart gebracht.
14,3 miljoen Nederlanders maken gebruik van social media en gemiddeld genomen besteden we bijna 2 uren per dag aan social media.
In 2023 bezochten elke maand 9,5 miljoen Nederlanders websites en apps van magazinemerken.