
Het jongerenonderzoek 2025: online magazines in de lift en positieve beoordeling magazinereclame
Het online lezen van magazines is onder jongeren flink gestegen. Ook koopt bijna de helft van de jongeren nog wel eens een los magazine.
Het online lezen van magazines is onder jongeren flink gestegen. Ook koopt bijna de helft van de jongeren nog wel eens een los magazine.
Tijdens de Summer Update van het Nationaal Media Onderzoek (NMO) op 12 juni jl. werden alle belangrijke mijlpalen en innovaties binnen het bereiksonderzoek op een rij gezet.
In de zomerperiode worden media anders geconsumeerd. Er is meer behoefte aan fysieke content. Magazines, leesboeken en puzzelboekjes worden vaker gekocht.
In juni 2025 deed het Informatiecentrum Papier & Karton (IPK) een poll om de gevoelsmatige voorkeur van consumenten ten aanzien van papier en karton te peilen.
Een nieuwe versie van het MMA Magazine Media Factbook is beschikbaar. De uitgave bevat de meest recente cijfers en feiten over de magazine mediabranche en laat de veelzijdigheid en kracht van magazinemerken zien.
Harnessing AI in media is een recente uitgave van FIPP. Ontdek in deze publicatie hoe AI de publishing industrie hervormt.
Het Nationaal Media Onderzoek (NMO) lanceert de tweede fase van NMO Online. Met deze belangrijke uitbreiding biedt NMO nu een nog vollediger en representatiever beeld van het online mediagebruik in Nederland. Daarmee wordt NMO Online dé standaard voor de planning van online media in Nederland.
Het aantal volgers van vrouwenbladen op TikTok neemt een enorme spurt. Het aantal volgers van opiniebladen en dagblad magazines groeien fors op Instagram.
De film Human First, Human Last van regisseur Rosie Zopfi (1Camera) is bekroond met de Gouden Reiger voor beste opdrachtfilm van het jaar. De film is in opdracht van de Magazine Media Associatie (MMA) gemaakt ter gelegenheid van het 25-jarig Mercurs jubileum.
NMO Mediatrends is een belangrijke informatiebron voor het bezit en het gebruik van devices voor mediaconsumptie. De rapportage geeft tevens inzicht in het mediagedrag van Nederlanders, waaronder het leesgedrag (dagbladen, magazines, HAH-kranten).