Nieuws

JURY MERCURS 2022 BEKEND

De Magazine Media Associatie (MMA) maakt met trots de jury van de Mercurs 2022 bekend. Onder voorzitterschap van Arno Kantelberg buigen zeven juryleden zich over de Mercurs-inzendingen. Gezamenlijk zullen zij dit jaar de nominaties en winnaars aanwijzen in drie categorieën: Mercur Reportage van het Jaar, Mercur Artdirection van het Jaar en Mercur Magazinemerk…

Lees verder

Update Reclame Social Media & Influencer Marketing

Op 1 juli jl. is de aangepaste Reclamecode Social Media & Influencer Marketing (RSM) in werking getreden. Directe aanleiding voor deze wijziging zijn de nieuwe beleidsregels van het Commissariaat voor de Media waarin wordt uitgelegd dat de Mediawet ook geldt voor grote influencers op videoplatforms (zogenaamde “video-uploaders”).

Lees verder
Kansspelen

Wijziging Reclamecode Online Kansspelen

Vanaf donderdag 30 juni 2022 geldt er een totaalverbod voor het gebruik van rolmodellen in reclame van aanbieders van risicovolle kansspelen. Het gaat dan om álle personen die enige vorm van publieke bekendheid genieten, zoals (oud-)profvoetballers, influencers en modellen. Alleen de goededoelenloterijen, de staatsloterij en de lotto zijn uitgezonderd van…

Lees verder

Jaarverslag Raad voor de Journalistiek 2021 gepubliceerd

Donderdag 30 juni jl. publiceerde de Raad voor de Journalistiek haar jaarverslag 2021. In het verslagjaar ontving de Raad 82 klachten, waarvan er 59 in behandeling zijn genomen. Na een tussentijdse stijging in 2020 – wellicht het gevolg van de coronapandemie – zijn deze aantallen vergelijkbaar met die van 2019.

Lees verder

NMO Summer Update (webinar)

07-07-2022 16:00 - 17:00

Het nieuwe Nationaal Media Onderzoek (NMO) staat volop in de steigers. Op donderdag 7 juli vindt een webinar plaats waarin je wordt bijgepraat over de laatste stand van zaken. Ben je benieuwd naar de vorderingen, meld je dan aan voor het NMO Webinar op donderdag 7 juli 2022 van 16…

Lees verder
Digitaal brein

MMA Kennisplatform: Opleidingen en Trend Updates

Jaarlijks financiert de MMA voor de medewerkers van de lidbedrijven alle sessies uit het aanbod van de Mediafederatie Academy; het kennis- en innovatieplatform voor mediabedrijven en uitgeverijen in Nederland. De focus van de bijeenkomsten en webinars ligt op de digitale transitie in de uitgeef/mediasector en het delen van kennis, trends, ontwikkelingen en ervaringen.

Lees verder