Nieuws

MMA-leden omarmen nieuw beleidsplan 2022

MMA-leden omarmen nieuw beleidsplan brancheorganisatie

De Algemene Ledenvergadering van de Magazine Media Associatie (MMA) heeft het nieuwe strategisch beleidsplan van hun brancheorganisatie met algemene stemmen aangenomen. Vanaf 2022 zal door de MMA proactief worden ingespeeld op de complexe maar ook kansrijke ontwikkelingen die op de magazine mediabranche afkomen. Kennisdeling ten behoeve van nieuwe omzet en…

Lees verder

Media Unscripted: een nieuwe wereldwijde industrie podcast gelanceerd

De internationale magazine media organisatie FIPP heeft een nieuwe podcast gelanceerd: Media Unscripted. In deze podcast worden onderwerpen uit alle mediasectoren met marktleiders uit verschillende markten over de hele wereld besproken. Gastsprekers geven inzichten in hun passies, meningen, persoonlijke ervaringen en ze delen waarom ze precies doen wat ze vandaag…

Lees verder

EU opent mogelijkheid voor 0% btw op uitgeefproducten

Door een wijziging van de btw-richtlijn krijgt Nederland de mogelijkheid 0% btw te heffen op bepaalde goederen en diensten, waaronder boeken, dagbladen en magazines in alle verschijningsvormen. Dinsdag 7 december hebben de ministers van Financiën uit 27 EU-lidstaten unaniem ingestemd met een wijziging van de Europese btw-richtlijn. De wijziging geeft…

Lees verder

Dagbladen en magazines vertrouwde dragers van advertenties

Advertenties in dagbladen en magazines krijgen het vertrouwen van de overgrote meerderheid van de consumenten. Twee op drie lezers vertrouwen de reclameboodschappen in deze mediumtypen. Dat blijkt uit het nieuwe Nielsen-onderzoek ‘Trust in Advertising 2021’. Volgens onderzoek zijn ‘aanbevelingen van mensen die ik ken‘ met 89% wereldwijd veruit de meest…

Lees verder

‘Helft ondernemingen verwacht dat het hybride werken doorzet’

Ongeveer de helft van de ondernemers (47 procent) verwacht dat het hybride werken -dus deels thuis en deels op kantoor- een blijvend onderdeel van het werken bij hun bedrijf wordt. Dat blijkt uit onderzoek van CBS, VNO-NCW, MKB-Nederland, CBS, EIB en KvK voor de periodieke conjunctuurenquête COEN. ‘Past bij eerdere bevindingen’ De bevindingen passen…

Lees verder

Postfusie is duur besluit

MMA-leden spreken zich deze week in een artikel in weekblad EW uit over de monopolie positie van PostNL. Na de overname van Sandd heeft PostNL het enige landelijk dekkende postnetwerk in Nederland. Met name magazine uitgevers hebben geen keus meer en moeten fors meer betalen voor nieuwe contracten. Terwijl de…

Lees verder
isabelle-udo-wint-belofte-2021

Isabelle Udo wint beLOFte 2021

Op dinsdagavond 16 november is in De Balie in Amsterdam voor het zevende jaar op rij dè prijs voor aanstormend magazine mediatalent uitgereikt. De beLOFte van het Jaar 2021 werd voor het eerst uitgereikt onder directe auspiciën van het Lucas-Ooms Fonds. De beLOFte 2021 werd gesponsord door de Magazine Media…

Lees verder

Terugblik MMA MAG DINER

Samen. Dat was de boodschap van MMA-voorzitter Erwin van Luit en van ex-professioneel langebaanschaatser en digitaal ondernemer Ben van der Burg. De MMA roept magazinemakers op tot samenwerking en vernieuwing. Het devies is: zie elkaar niet als concurrenten, maar deel kennis en durf samen te investeren. Zoek elkaar op. Het…

Lees verder