Nieuws

FIPP Death of third-party cookies

De dood van third-party cookies

Cookies zijn ontstaan in het midden van de jaren 1990 en bestaan al zo lang dat ze ingebakken lijken in de infrastructuur van het internet. Maar waarom, en hoe, werden ze zo belangrijk? En hoe zal hun dreigende verdwijning van invloed zijn op degenen die op hen vertrouwen? FIPP heeft…

Lees verder

UITNODIGING: exclusieve MMA-informatiesessie (online) inzake lancering NMO Print & Merken Monitor (NPMM)

Op 6 december aanstaande lanceert NOM de eerste nieuwe publicatie onder de vlag van NMO (Nationaal Media Onderzoek): de NMO Print & Merken Monitor 2021-III (NPMM 2021-III). Onderzoek Naast de printbereikscijfers worden in de publicatie ook de geïntegreerde print en digitaal bereikscijfers opgenomen (het zogenaamde bereik van mediamerken). Digitale bereiksgegevens…

Lees verder

Intergrafleden doen oproep aan papierleveranciers

Intergraf heeft van leden meerdere meldingen binnengekregen over plotselinge en aanzienlijke energietoeslagen die door papierleveranciers worden opgelegd. Daarom roept de vereniging op tot een open en transparante dialoog om de spanningen te de-escaleren. Intergraf stelt dat die dialoog essentieel is om te zorgen voor goede zakelijke betrekkingen tussen onze twee nauw…

Lees verder
Blik-op-de-Toekomst

Snel inzicht in liquiditeitspositie van jouw onderneming

Als ondernemer heb je meestal een goed beeld van je omzet en kosten voor het komend jaar. Maar weet je ook of er elke maand genoeg geld op je rekening staat om aan je verplichtingen te voldoen? Met de Toekomstcheck blik je gemakkelijk vooruit om financiële krapte te voorspellen. Zo…

Lees verder

Uitkering thuiskopievergoedingen

Afgelopen augustus keerde Stichting PRO de thuiskopie- en LiteRom-vergoedingen uit. Ook uitgevers van  publiekstijdschriften en consumentenwebsites kunnen recht hebben op deze vergoeding. De volgende deadline voor deze vergoeding is in februari/maart 2022. Wat is thuiskopievergoeding? Consumenten kunnen voor eigen gebruik en uit legale bron op alle daarvoor beschikbare apparaten auteursrechtelijk beschermde werken…

Lees verder
Digitaal brein

MMA Kennisplatform: Opleidingen en Trend Updates

Jaarlijks financiert de MMA voor de medewerkers van de lidbedrijven alle sessies uit het aanbod van de Mediafederatie Academy; het kennis- en innovatieplatform voor mediabedrijven en uitgeverijen in Nederland. De focus van de bijeenkomsten en webinars ligt op de digitale transitie in de uitgeef/mediasector en het delen van kennis, trends, ontwikkelingen en ervaringen.

Lees verder