Nieuwe goedgekeurde Modelovereenkomst freelance auteurs en redactiemedewerkers
Op 13 maart 2022 heeft de Belastingdienst opnieuw zijn goedkeuring gegeven aan de Modelovereenkomst voor freelance auteurs en redactiemedewerkers algemeen.
Op 13 maart 2022 heeft de Belastingdienst opnieuw zijn goedkeuring gegeven aan de Modelovereenkomst voor freelance auteurs en redactiemedewerkers algemeen.
Top 5 sterkste mediamerken in overbrengen reclameboodschap gedomineerd door magazinemerken.
De laatste coronamaatregelen worden afgeschaft. Dat heeft minister Kuipers op 15 maart 2022 bekendgemaakt. Na twee jaar komt het thuiswerkadvies per direct te vervallen. Vanaf 23 maart geldt er geen mondkapjesplicht meer in het openbaar vervoer. De basisadviezen zoals handen wassen en testen bij klachten blijven nog wel gelden.
De tekst van de nieuwe CAO voor het Uitgeverijbedrijf 2022-2023 is gereed en te raadplegen.
Twee grote, Amerikaanse, uitgevers van magazines trekken zich terug uit Rusland. Hearst en Conde Nast beëindigen samenwerkingen en stoppen ook met een aantal licenties bij Russische partijen. Conde Nast gaat daarbij het verst. Zij stoppen voorlopig alle activiteiten in Rusland. Redenen zijn vanzelfsprekend de Russische inval in Oekraïne, maar ook…
Het IAB definieert brand safety als “het vermijden van content die algemeen wordt beschouwd als ongeschikt voor welke reclame dan ook, en ongeschikt als verdienmodel voor uitgevers, ongeacht de advertentie of het merk”. Een hot topic in digitale marketing waar merken de afgelopen jaren fors in hebben geïnvesteerd om zich te beschermen…
De Mediafederatie Academy organiseert jaarlijks een cursus over het auteursrecht voor de uitgeefmediapraktijk.
Smartphone leading in online bereik magazinemerken.
Vandaag publiceert het Nationaal Media Onderzoek (NMO) voor het eerst “NMO Mediatrends”. Dit onderzoek is de volwaardige opvolger van de Media Standaard Survey (MSS) dat tussen 2014 en 2018 werd uitgevoerd in opdracht van SKO, NLO, NOM en VINEX. NMO Mediatrends is binnen het nieuwe NMO de bron als het…
Presented by Google in partnership with FT Strategies and FIPP, Digital Immersion Week (DIW) provides a premium 5-day training course for media professionals in the EMEA region (with others to follow). Supporting participants in the development of their own digital strategies, it combines elements of one-on-one coaching, practical activities, and…
Op reguliere basis publiceert de MMA het Magazine Media Factbook. Deze online uitgave biedt actuele feiten en cijfers over de performance van magazinemerken en toont de kracht van het mediumtype aan.