Mediamonitor 2021: Kantelpunt in digitalisering mediagebruik en -concentratie
Het Commissariaat voor de Media publiceert jaarlijks haar onderzoek naar de stand van zaken in media.
Het Commissariaat voor de Media publiceert jaarlijks haar onderzoek naar de stand van zaken in media.
Cookies zijn ontstaan in het midden van de jaren 1990 en bestaan al zo lang dat ze ingebakken lijken in de infrastructuur van het internet. Maar waarom, en hoe, werden ze zo belangrijk? En hoe zal hun dreigende verdwijning van invloed zijn op degenen die op hen vertrouwen? FIPP heeft…
Op 6 december aanstaande lanceert NOM de eerste nieuwe publicatie onder de vlag van NMO (Nationaal Media Onderzoek): de NMO Print & Merken Monitor 2021-III (NPMM 2021-III). Onderzoek Naast de printbereikscijfers worden in de publicatie ook de geïntegreerde print en digitaal bereikscijfers opgenomen (het zogenaamde bereik van mediamerken). Digitale bereiksgegevens…
Intergraf heeft van leden meerdere meldingen binnengekregen over plotselinge en aanzienlijke energietoeslagen die door papierleveranciers worden opgelegd. Daarom roept de vereniging op tot een open en transparante dialoog om de spanningen te de-escaleren. Intergraf stelt dat die dialoog essentieel is om te zorgen voor goede zakelijke betrekkingen tussen onze twee nauw…
In deze online bijeenkomst deelt een aantal uitgevers hun kennis over en ervaringen met digitale abonnementen vanuit verschillende perspectieven. Vragen en onderwerpen die daarbij centraal staan zijn: Wat bied je wel en wat niet? (bundeling) Wat geef je vrij en wat zet je achter de betaalmuur? (prijsbeleid) Hoe verkoop je…
EMMA en ENPA roepen de EU lidstaten op om de DMA niet te accepteren, tenzij belangrijke tekortkomingen die alleen Google en Facebook zullen beschermen, worden aangepakt. Dit communiceerden zij op vrijdag 5 november jl. in een persbericht. De Europese federaties van kranten- en magazine uitgevers ENPA en EMMA, waarvan ook…
Als ondernemer heb je meestal een goed beeld van je omzet en kosten voor het komend jaar. Maar weet je ook of er elke maand genoeg geld op je rekening staat om aan je verplichtingen te voldoen? Met de Toekomstcheck blik je gemakkelijk vooruit om financiële krapte te voorspellen. Zo…
Afgelopen augustus keerde Stichting PRO de thuiskopie- en LiteRom-vergoedingen uit. Ook uitgevers van publiekstijdschriften en consumentenwebsites kunnen recht hebben op deze vergoeding. De volgende deadline voor deze vergoeding is in februari/maart 2022. Wat is thuiskopievergoeding? Consumenten kunnen voor eigen gebruik en uit legale bron op alle daarvoor beschikbare apparaten auteursrechtelijk beschermde werken…
Op 1 oktober jl. heeft Nederland de markt voor online kansspelen geopend. Tien aanbieders hebben van de Kansspelautoriteit (KSA) een vergunning ontvangen waarmee zij hun kansspelen mogen aanbieden. Op 1 april 2022 verstrekt de KSA nog een aantal vergunningen aan aanbieders. De Nederlandse consument krijgt te maken met nieuwe aanbieders…
In december zullen voor de eerste keer de resultaten van het nieuwe bereiksonderzoek NMO gepubliceerd worden in de NMO Print & Merken Monitor (NPMM).
Jaarlijks financiert de MMA voor de medewerkers van de lidbedrijven alle sessies uit het aanbod van de Mediafederatie Academy; het kennis- en innovatieplatform voor mediabedrijven en uitgeverijen in Nederland. De focus van de bijeenkomsten en webinars ligt op de digitale transitie in de uitgeef/mediasector en het delen van kennis, trends, ontwikkelingen en ervaringen.