Zend nú je Mercur Artdirection in
Mercurs-jurylid Swan Lian Kwee: “Ik laat me graag verrassen door de Mercur artdirection-inzendingen”
Mercurs-jurylid Swan Lian Kwee: “Ik laat me graag verrassen door de Mercur artdirection-inzendingen”
Ton Schoonderbeek en Patricia Sonius gaan vanaf heden het ambitieuze en wereldwijd unieke crossmediale onderzoek naar een volgende fase brengen en een organisatie vormgeven die past bij de langetermijnambities van het Nationaal Media Onderzoek (NMO).
Nederlanders hebben een groot vertrouwen in de informatie van tv, radio en de geschreven pers. Dat geldt ook voor de bijbehorende nieuwssites. Kranten en tijdschriften scoren in ons land ver boven het Europe gemiddelde. Dat blijkt uit de nieuwe Eurobarometer Media & News Survey 2022. Schrijvende pers gewaardeerd Traditionele media worden in ons…
Op 4 november a.s. worden de Mercurs uitgereikt, tijdens de Mag Inspiration Day. De beste en meest impactvolle reportage ontvangt de Mercur Reportage van het Jaar. Mercurs-jurylid Nick Kivits: “De reportage is een van de mooiste journalistieke genres die er zijn. Als maker krijg je de kans je lezers, kijkers…
De 21e Mercur d’Or/LOF-prijs voor Magazines is door de besturen van de MMA en het LOF toegekend aan Els Rozenbroek, een uniek talent dat al 45 jaar de toon zet bij vele magazines in Nederland. Als (eind)redacteur, bladenmaker en columnist.
Juryvoorzitter Arno Kantelberg: “Grote én kleine inspirerende titels hebben evenveel kans op een Mercur Magazinemerk van het Jaar.”
De Magazine Media Associatie (MMA) maakt met trots de jury van de Mercurs 2022 bekend. Onder voorzitterschap van Arno Kantelberg buigen zeven juryleden zich over de Mercurs-inzendingen. Gezamenlijk zullen zij dit jaar de nominaties en winnaars aanwijzen in drie categorieën: Mercur Reportage van het Jaar, Mercur Artdirection van het Jaar en Mercur Magazinemerk…
In het tweede kwartaal van 2022 is het aantal volgers van magazinemerken op alle gemeten sociale kanalen gestabiliseerd.
Twee derde Nederlanders leest nog altijd liever van papier.
Het nieuwe Nationaal Media Onderzoek (NMO) staat volop in de steigers. Tijdens het webinar op donderdag 7 juli gaven de vier initiatiefnemers NLO, NOM, SKO en VINEX een update over de vorderingen van het NMO.
Op reguliere basis publiceert de MMA het Magazine Media Factbook. Deze online uitgave biedt actuele feiten en cijfers over de performance van magazinemerken en toont de kracht van het mediumtype aan.