MMA participeert in brede coalitie tegen hogere btw

Onder het motto ‘Geen hogere btw, je belast er heel Nederland mee’ roept een brede coalitie van organisaties uit de media, cultuur, sport en horeca de politiek op de voorgenomen btw-verhoging van tafel te halen. De gevolgen van deze voorgenomen verhoging zijn schadelijk voor diverse sectoren, zeker ook voor kranten, tijdschriften en boeken. Mede namens de Magazine Media Associatie (MMA) is de Mediafederatie een van de deelnemende partijen aan de coalitie.

Namens deze coalitie is er maandagochtend 3 juni in elk landelijk en regionaal dagblad een paginagrote advertentie met de boodschap: #geenhogerebtw! Je belast er heel Nederland mee. De advertentie staat in de Telegraaf, Algemeen Dagblad (inclusief regio), NRC, FD, Volkskrant, Trouw en Parool. Alle partijen roepen hun achterban, leden en het brede publiek op om de actie massaal via sociale media te delen. Meedoen kan ook door bijvoorbeeld één van de deelnemende kranten te kopen, de paginagrote advertentie uit te knippen en deze op te hangen. Het publiek kan een selfie nemen met de krantenadvertentie onder de hashtag #geenhogerebtw en ook deze via sociale media delen.

De deelnemende partijen vinden elkaar in de overtuiging dat deze grote lastenverzwaring álle Nederlanders gaat raken. Uiteenlopende organisaties waaronder NOC*NSF, de KNVB, Koninklijke Horeca Nederland, Kunsten ‘92, NDP Nieuwsmedia, Mediafederatie en Stichting Collectieve Propaganda van het Nederlandse Boek maken zich grote zorgen en starten daarom samen een campagne tegen hogere btw. De voorgenomen verhoging van het btw-tarief gaat onvermijdelijk leiden tot hogere prijzen, wat de toegankelijkheid en betaalbaarheid van sport, media, boeken, cultuur en horeca voor het publiek onder druk zet. Het raakt iedereen in Nederland in het dagelijks leven en op meerdere vlakken. Het is een extra belasting op de kostbare vrije tijd, het verenigingsleven, nieuwsgierigheid en (mentale) gezondheid van elke Nederlander.

Zie voor meer informatie: www.geenhogerebtw.nl

 

Deel dit artikel