
Het verslag van Magazine Media Café is nu beschikbaar!
Deze editie van Magazine Media Café stond in het teken van ‘Het nieuwe adverteren: de consument centraal’.
Deze editie van Magazine Media Café stond in het teken van ‘Het nieuwe adverteren: de consument centraal’.
Woensdag 8 juni vond de tweede sessie van Lunch & Learn plaats, een activiteit van de MMA voor haar leden in het kader van het dit jaar opgerichte MMA Kennisplatform.
Dinsdag 31 mei was het zover: onder de professionele leiding van gespreksvoorzitter Twan Huys ging een forse delegatie van de MMA-leden het gesprek aan met Puck, Marijn, Petra, Michael en Nienke, vijf studenten en vertegenwoordigers van de Millennial-generatie.
De Stichting Reclame Code heeft haar jaarverslag 2015 gepresenteerd. Het jaarverslag is online te lezen.
Op de Nationale Coverdag, dinsdag 17 mei, is de Cover van het Jaar Award gewonnen door het magazine Donald Duck. Dit grootste mannenblad van Nederland won de coverprijs met een ‘gebreide’ cover. Art Director van het magazine, Ellen Hagenaars, nam de award in ontvangst.
Op woensdag 11 mei jl. werd tijdens FiPP London de FIPP Insight Awards uitgereikt voor de beste onderzoeken ter promotie van Magazine Media. Overall winner was MPA voor hun Magazine Media 360° Brand Audience Report. Goud was er verder voor ‘Gen-Narrators: The Economist Group’s Millennials Research’ en Sanoma Media België voor hun…
Download the presentations from FIPP London. Please note that FIPP only shares those presentations that have been given permission to share by the speakers.
Het Nederlandse tijdschrift Flow heeft een contract getekend met de Amerikaanse uitgeverij Workman Publishing voor de publicatie van diverse boeken en kalenders op de Engelstalige markt. De Flow-producten verschijnen in 84 landen waaronder de Verenigde Staten, Canada, Australië, Groot-Brittannië en Nieuw-Zeeland.
Het is duidelijk dat Millennials, geboren tussen 1980 en 2000, de komende jaren bepalend zijn in de maatschappij. We willen dan ook steeds meer over het gedrag van deze generatie weten. Millennials hebben ook een eigen wijze van mediaconsumptie. Wat kunnen de magazine media makers leren van deze generatie?
De Cover van het Jaar 2015 is de prijs voor de beste cover van het afgelopen jaar. De jury selecteerde uit de inzendingen de 5 genomineerden. De winnaar komt tot stand op basis van een combinatie van de selectie van de jury en door de stemming van vakgenoten, zijnde uitgevers,…
Erwin van Luit geniet van mooie merken. MMA zelf valt daar zeker onder wat hem betreft. Dat is dan ook de reden, dat hij na een twee jaar durende bestuursfunctie, zich heeft opgeworpen als voorzitter. Hij is vastbesloten om voort te bouwen op de plannen van zijn voorganger Luc van…