
Winnaars 2016 deelden hun geheimen: Zó win je een Mercur!
Het verslag van Magazine Media Café van maandag 13 februari 2017 is nu beschikbaar.
Het verslag van Magazine Media Café van maandag 13 februari 2017 is nu beschikbaar.
In het vierde kwartaal van 2016 is het aantal likes/volgers van magazine merken op social media met 7% gestegen ten opzichte van het derde kwartaal. Vooral het aantal volgers op Youtube (+30%) en Instagram (+11%) nemen fors toe. Dit blijkt uit de Social Media Monitor die voor de tweede keer…
Afgelopen december is de Mercur d’Or/LOF-prijs voor Magazines niet aan een persoon of een magazine, maar aan Blendle toegekend.
Zó win je een Mercur! De Mercurs zijn de Oscars van de magazine media wereld. Alleen de beste professionals komen in aanmerking voor de toekenning van zo’n felbegeerde onderscheiding door een vakjury. Leer van de winnaars hoe je met welke strategie en inzet van welke middelen je kop boven het…
Speciaal voor ervaren redactionele professionals organiseert de Commissie Onderwijsfonds Publiekstijdschriften (COP) voor de vijfde keer de zeer succesvolle Masterclass Digitale Denkweg.
In het Belastingplan 2018 heeft het kabinet voor digitale boeken, kranten en tijdschriften ‘in potlood’ een btw-verlaging van 21 procent naar 6 procent opgenomen.
Na mechanisatie, automatisering en digitalisering staan we aan de vooravond van een vierde revolutie. Robotisering, artificiële intelligentie (AI), zelflerende computers, conversational interfaces, slimme algoritmen, big data en spraakgestuurd zoeken, veroorzaken de volgende sprong in content-, marketing-, commerciële en backofficeprocessen. Al lijkt het nog ver weg, deze technologische innovaties zullen elkaar…
De Europese Commissie wil dat internetgebruikers in de toekomst in één keer kunnen bepalen of zij privacygevoelige tracking cookies accepteren of weigeren.
Digital Media Strategies takes place 20th – 23rd February 2017 at Kings Place, London. The event brings together a global audience of over 400 CEOs and senior leaders from news, magazine, broadcast, B2B, STM and digital pureplay media businesses.
12% van de Nederlanders leest magazine content (app/website/pdf) op de tablet en eveneens 12% op de smartphone. 13% maakt gebruik van een magazine app. Ruim een derde van de Nederlanders (37%) komt wel eens in aanraking met magazines op social media.
Magazinemerken blijven zichzelf opnieuw uitvinden. Hoewel hun vorm en kanalen door de jaren heen zijn aangepast en geëvolueerd, is de essentie hetzelfde gebleven: een pakhuis aan informatie en inspiratie, waar zorgvuldig samengestelde content centraal staat. De nieuwste update van het MMA Magazine Media Factbook onthult de meest recente cijfers en…