Frank Lammers presenteert Mercurs uitreiking
De host van de Mercurs uitreiking is bekend: Frank Lammers staat donderdagavond 15 december op het podium van het DeLaMar Theater.
De host van de Mercurs uitreiking is bekend: Frank Lammers staat donderdagavond 15 december op het podium van het DeLaMar Theater.
Kookboeken, bier en foodstyling! Stichting Print en Cibap organiseren op 26 januari 2017 het symposium ‘Grafisch & Food’
Vinex (De Verenigde Internet Exploitanten) heeft op 1 november 2016 de nieuwe standaard voor digitaal bereiksonderzoek gelanceerd. De nieuwe planningscurrency, genaamd NOBO (Nederlands Online Bereiks Onderzoek) zal betrouwbare en gedetailleerde data voor de online display markt leveren. Binnen NOBO wordt het voor het eerst mogelijk om het internetgedrag op alle…
Een vakjury onder leiding van Franska Stuy heeft maar liefst 44 nominaties geselecteerd voor de Mercurs 2016, de belangrijkste jaarprijzen van de magazine media branche.
Er zijn dit jaar drie soorten toegangskaarten beschikbaar: kaarten voor leden van Magazine Media Associatie (MMA), kaarten voor niet leden van MMA en kaarten voor freelancers.
SPECIALE AANBIEDING VOOR MMA LEDEN!
De Pulitzer Prize, een prijs voor de beste Amerikaanse literatuur, kunst en journalistieke dagbladproducties, stelt zich na een proef van twee jaar ook open voor tijdschriften. Sinds 2015 waren twee categorieën opengesteld voor tijdschriften – nu mogen tijdschriften in alle categorieën insturen.
ABN AMRO ziet positieve signalen in de uitgeverijbranche. Voor het eerst sinds 2008 kroop de omzet van de branche in het eerste halfjaar van 2016 weer boven de nullijn. Digitalisering brengt uitgevers in rustiger vaarwater en moet uiteindelijk de branche weer groei brengen.
NDP Nieuwsmedia en de Magazine Media Associatie (MMA) benadrukken dat een abonnement met een gratis device geen complex of risicovol financieel product is.
De media-industrie transformeert. Bedrijven bewegen zich steeds meer naar elkaar toe, concurrentie komt uit onverwachte hoek, maar concurrenten worden ook partners van elkaar. Doelgroepen ontwikkelen zich in verschillende tempo’s. De jongere generaties investeren meer in digitale media; de oudere generaties houden meer vast aan traditionele media. De consumentenbestedingen zijn gestegen,…
Jaarlijks financiert de MMA voor de medewerkers van de lidbedrijven alle sessies uit het aanbod van de Mediafederatie Academy; het kennis- en innovatieplatform voor mediabedrijven en uitgeverijen in Nederland. De focus van de bijeenkomsten en webinars ligt op de digitale transitie in de uitgeef/mediasector en het delen van kennis, trends, ontwikkelingen en ervaringen.