Nu aanmelden: Expeditie Bladenmaken 2017
Expeditie Bladenmaken wordt in 2017 voor de dertiende keer georganiseerd door de COP.
Expeditie Bladenmaken wordt in 2017 voor de dertiende keer georganiseerd door de COP.
Tijdens alweer de vijfde MMA Lunch & Learn-bijeenkomst was Quintin Schevernels, auteur van ‘Suits & Hoodies, het geheim van de succesvolle start-up’, onze gastspreker. We troffen hem op een inspirerende locatie: Startup accelerator Rockstart, waar men startups helpt om in hun eerste 1.000 dagen een idee tot een succesvol initiatief…
Deze editie van Magazine Media Café stond in het teken van e-commerce.
De Europese ministers van Financiën bereikten vandaag niet de vereiste unanimiteit over het voorstel om digitale media onder het verlaagde btw-tarief te kunnen brengen.
Ook dit jaar organiseert de Commissie Onderwijsfonds Publiekstijdschriften (18 t/m 22 september 2017) de ‘Expeditie Bladenmaken’: een vijfdaagse (gratis!) cursus voor schrijvende redacteuren en/of freelancers van publiekstijdschriften en online publicaties.
Met nog ongeveer 1 jaar te gaan voordat de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) geldt, zijn veel organisaties bezig om zich voor te bereiden op deze nieuwe privacywet. De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) helpt hen hierbij. Onder meer door tijdens het telefonisch spreekuur vragen te beantwoorden over de AVG.
Het Europees Parlement heeft op 1 juni jl. een rapport goedgekeurd dat de btw-verlaging voor elektronische publicaties van harte onderschrijft.
Marketing in een hogere versnelling door projectmatige aanpak.
De Raad voor de Journalistiek ontving in 2016 122 klachten. Dit is een stijging van 60 procent ten opzichte van het voorgaande jaar.
De Stichting Reclame Code: In een digitale wereld, toonaangevend voor adverteerders.
Jaarlijks financiert de MMA voor de medewerkers van de lidbedrijven alle sessies uit het aanbod van de Mediafederatie Academy; het kennis- en innovatieplatform voor mediabedrijven en uitgeverijen in Nederland. De focus van de bijeenkomsten en webinars ligt op de digitale transitie in de uitgeef/mediasector en het delen van kennis, trends, ontwikkelingen en ervaringen.