
Gescheiden inzameling van oudpapier gegarandeerd
VNG en PRN tekenen zesde Papiervezelconvenant.
VNG en PRN tekenen zesde Papiervezelconvenant.
Tsjechië handhaaft haar blokkade van het Europese voorstel om de btw op digitale media te kunnen verlagen, maar biedt een opening voor een snelle oplossing.
Nieuw onderzoek toont overtuigend aan dat het gepercipieerde vertrouwen in een advertentieplatform het effect van reclame positief beïnvloedt. Reclame op websites die betrouwbaar worden geacht scoren hoger op merkvoorkeur. Dit effect is ruim 50 procent hoger dan bij platformen die als onbetrouwbaar worden gezien.
Het Europese Parlement krijgt de mogelijkheid om haar visie over de Auteursrechtrichtlijn op onderdelen aan te passen.
The Belgian colleagues of the Magazine Media Association (MMA) are inviting MMA members for the second edition of the exclusive ‘MAGNIFY by Magazine Media’ event on Thursday 4th of October in Zaventem (Belgium).
Al enige tijd wordt door de verschillende Joint Industry Committiees (JIC’s) die zich met mediabereiksonderzoek bezighouden (NOM, NLO, SKO) – in samenwerking met Vinex – gewerkt aan een nieuw gezamenlijk crossmediaal mediabereiksonderzoek.
Op 28 juni hebben de Europese uitgeversorganisaties tijdens een persconferentie de kritiek op het uitgeversrecht weerlegd.
De commissie voor Juridische Zaken (JURE) van het Europees Parlement heeft 20 juni jl. voor een uitgeversrecht voor perspublicaties gestemd. De goedkeuring van het uitgeversrecht betekent een belangrijke stap voor Europese uitgevers in hun streven naar een gelijker speelveld met internetgiganten, zoals Google en Facebook.
De nieuwe ‘Innovatielandschapskaart’ geeft je een helder overzicht van de populairste innovatiemethoden van dit moment.
Als gevolg van de btw-verhoging daalt het bedrijfsresultaat van uitgevers aanzienlijk. Indien de koopkracht de komende jaren stijgt, kan dat de negatieve consequenties van de btw-verhoging op termijn compenseren.
Een nieuwe versie van het MMA Magazine Media Factbook is beschikbaar. De uitgave bevat de meest recente cijfers en feiten over de magazine mediabranche en laat de veelzijdigheid en kracht van magazinemerken zien.