
Koop nu je kaarten voor Mercurs 2016!
Er zijn dit jaar drie soorten toegangskaarten beschikbaar: kaarten voor leden van Magazine Media Associatie (MMA), kaarten voor niet leden van MMA en kaarten voor freelancers.
Er zijn dit jaar drie soorten toegangskaarten beschikbaar: kaarten voor leden van Magazine Media Associatie (MMA), kaarten voor niet leden van MMA en kaarten voor freelancers.
SPECIALE AANBIEDING VOOR MMA LEDEN!
De Pulitzer Prize, een prijs voor de beste Amerikaanse literatuur, kunst en journalistieke dagbladproducties, stelt zich na een proef van twee jaar ook open voor tijdschriften. Sinds 2015 waren twee categorieën opengesteld voor tijdschriften – nu mogen tijdschriften in alle categorieën insturen.
ABN AMRO ziet positieve signalen in de uitgeverijbranche. Voor het eerst sinds 2008 kroop de omzet van de branche in het eerste halfjaar van 2016 weer boven de nullijn. Digitalisering brengt uitgevers in rustiger vaarwater en moet uiteindelijk de branche weer groei brengen.
NDP Nieuwsmedia en de Magazine Media Associatie (MMA) benadrukken dat een abonnement met een gratis device geen complex of risicovol financieel product is.
De media-industrie transformeert. Bedrijven bewegen zich steeds meer naar elkaar toe, concurrentie komt uit onverwachte hoek, maar concurrenten worden ook partners van elkaar. Doelgroepen ontwikkelen zich in verschillende tempo’s. De jongere generaties investeren meer in digitale media; de oudere generaties houden meer vast aan traditionele media. De consumentenbestedingen zijn gestegen,…
Na het succes van de eerste twee Lunch & Learn-bijeenkomsten is besloten nogmaals een evenement te organiseren, dit alles in het kader van het MMA Kennisplatform. Doel van het platform is MMA-leden te faciliteren en ondersteunen op het gebied van kennis, opleiding en ontwikkeling.
Deze editie van Magazine Media Café stond in het teken van ‘De kansen en risico’s van Google en Facebook’.
We zijn natuurlijk niet anders gewend, het magazine media vak opereert scherp op de deadline: de laatste dagen stroomden de Mercurs inzendingen massaal binnen!
De inzet van mobile advertising is in het eerste half jaar van 2016 met 61% gegroeid. Online video advertising laat tevens een sterke toename zien en steeg met 55%. Dit blijkt uit de Online Ad Spend Study H1 2016, die Deloitte uitvoerde in opdracht van IAB Nederland.
Deze maand is de gewijzigde Europese btw-richtlijn in werking getreden. Nederland mag voortaan op bepaalde goederen en diensten 0% btw toepassen, waaronder journalistiek.