Digitaal vormt belangrijk aandeel in merkbereik magazinemerken
Het merkbereik van magazinemerken bestaat inmiddels voor een substantieel deel uit online lezers.
Het merkbereik van magazinemerken bestaat inmiddels voor een substantieel deel uit online lezers.
Veel magazines in de categorieën vrouwen, opinie en jongeren zien hun bereik stijgen.
Een overzicht van de wereldwijde ontwikkelingen op het gebied van mediabereiksonderzoek.
In het tweede kwartaal van 2018 is het aantal likes/volgers van magazinemerken op social media gestegen naar bijna 12,5 miljoen. Instagram en Youtube zijn wederom de snelste groeiers.
Magazinemerken spelen online een belangrijke rol bij het effectief bereiken van vrouwen. Dit geldt voor elke leeftijdscategorie. Naarmate de leeftijd van vrouwen toeneemt, neemt ook het aantal selectieve magazinemerken toe.
Nieuw onderzoek toont overtuigend aan dat het gepercipieerde vertrouwen in een advertentieplatform het effect van reclame positief beïnvloedt. Reclame op websites die betrouwbaar worden geacht scoren hoger op merkvoorkeur. Dit effect is ruim 50 procent hoger dan bij platformen die als onbetrouwbaar worden gezien.
FIPP (International Federation of the Periodical Press) komt met een nieuwe uitgave over de inkomsten van digitale abonnementen.
Het Commissariaat voor de Media publiceert jaarlijks haar onderzoek naar de stand van zaken in media. Belangrijkste conclusie voor magazines: na jaren van teruggang is er nu sprake van licht herstel.
In het eerste kwartaal van 2018 is het aantal likes/volgers van magazinemerken op social media gestegen naar ruim 12 miljoen.
Libelle, LINDA. en Donald Duck zijn de magazinemerken met het grootste merkbereik. Dit blijkt uit de rapportage NOM Mediamerken 2018-I, die op 12 april door NOM is gepubliceerd.