Magazines effectiever dan gedacht
De perceptie over de werking van magazines verschilt met de feitelijke resultaten. Magazines presteren op diverse criteria veel beter dan marketeers verwachten.
De perceptie over de werking van magazines verschilt met de feitelijke resultaten. Magazines presteren op diverse criteria veel beter dan marketeers verwachten.
Het aantal Nederlanders dat de smartphone gebruikt voor het lezen van magazine content is in 2017 met 7% toegenomen. Gemiddeld consumeert 16% van de Nederlanders magazine content via de smartphone. Onder jongeren is het gebruik het hoogst: 24% van de 20-34 jarigen leest weleens magazine content via de smartphone, bij 13-19 jarigen…
Een nieuw Brits onderzoek heeft vastgesteld dat het menselijk brein effectiever reageert op advertenties in een premium omgeving. De reclame-uitingen worden langer bekeken, beter verwerkt en zorgen voor meer betrokkenheid.
Hoe beïnvloeden interactieve features bij digitale magazines de leeservaring van de consument? SWOCC (Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Commerciële Communicatie) deed onderzoek.
Totaal aantal volgers van magazinemerken op social media stijgt met 5%.
Het lezen van magazine content via de smartphone is in de afgelopen jaren verdubbeld. 15% van de Nederlanders leest inmiddels magazine content (app/website/pdf) op de smartphone.
Het bereik van print magazines is voor de vierde keer op rij stabiel. Dit blijkt uit de laatste NOM Print Monitor (2017-IV) die op 11 januari is gepubliceerd.
Innovatief onderzoek op vt wonen&design beurs
Digitaal voegt 40% bereik toe aan het bereik van een gemiddeld magazinemerk. Dit blijkt uit het recent gepubliceerde NOM Mediamerken 2017.
Ontspanning en inspiratie zijn de belangrijkste functies van magazines en ze vormen een waardevolle aanvulling op andere media.