Consument blijft loyaal aan magazines
Consument blijft loyaal aan print magazines. Het bereik is in 2018 stabiel gebleven.
Consument blijft loyaal aan print magazines. Het bereik is in 2018 stabiel gebleven.
Het lezen van boeken, dagbladen, magazines en andere media gebeurt voor 67% van papier, 33% digitaal.
Groei magazinemerken op Instagram, YouTube en Pinterest. Facebook en Twitter stabiel.
Het aantal Nederlanders dat magazine content digitaal leest, is in 2018 fors gestegen. Gemiddeld consumeert 34% van de Nederlanders magazine content via de computer, smartphone, tablet of ander apparaat.
Magazines bieden adverteerders positiviteit, relevantie en vertrouwen. 3 eigenschappen voor onverdeelde aandacht.
Instagram, YouTube en Pinterest groeien stevig door, Facebook en Twitter stabiel.
Het lezen van magazine content op de smartphone wordt steeds populairder. In 5 jaar tijd is dit meer dan verdubbeld.
Veel vrouwenmedia zien het gecombineerde bereik van print en digitaal stijgen.
Het bereik van print magazines is stabiel. Veel magazines in de categorieën opinie, culinair en Reis & Recreatie zien hun bereik stijgen.
Magazinemerken spelen een belangrijke rol in het aankoopproces van auto’s en home deco producten. Vooral de invloed op aankoopgewoonten en het aankoopbudget is groot.