Branche informatie

ABN AMRO Insights

Positieve signalen uitgeefbranche

ABN AMRO ziet positieve signalen in de uitgeverijbranche. Voor het eerst sinds  2008  kroop de omzet van de branche in het eerste halfjaar van 2016 weer boven de nullijn. Digitalisering brengt uitgevers in rustiger vaarwater en moet uiteindelijk de branche weer groei brengen.

Lees verder

Entertainment & Media Outlook 2016 – 2020: The converging media landscape

De media-industrie transformeert. Bedrijven bewegen zich steeds meer naar elkaar toe, concurrentie komt uit onverwachte hoek, maar concurrenten worden ook partners van elkaar. Doelgroepen ontwikkelen zich in verschillende tempo’s. De jongere generaties investeren meer in digitale media; de oudere generaties houden meer vast aan traditionele media. De consumentenbestedingen zijn gestegen,…

Lees verder

Magazine Media Factbook 2016/17

The Association of Magazine Media (MPA) publiceert jaarlijks haar Magazine Media Factbook. De nieuwste versie (2016/17) is weer beschikbaar. Deze gratis digitale uitgave bevat zo’n 100 pagina’s met actuele, uitgebreide en overtuigende cijfers en feiten over magazine media.

Lees verder

Videokijkgedrag in Nederland

Op alle devices neemt de videoconsumptie toe, vooral het mobiel videokijkgedrag groeit snel. Mobiel wordt het meest naar video gekeken op YouTube, NOS en Netflix. Dit blijkt uit het ‘Video Landscape’ rapport van Mediabrands Marketing Sciences. Het rapport brengt de ontwikkelingen van het videokijkgedrag op televisie, online en mobiel in kaart.

Lees verder

1/3 van advertentie inkomsten afkomstig van native advertising in 2018

In 2018 zal eenderde van de advertentie inkomsten wereldwijd afkomstig zijn van native advertising. Dit blijkt uit het rapport ‘Native Advertising Trends 2016 – the Magazine Industry’. Dit internationale onderzoek onder publishers is uitgevoerd door The Native Advertising Institute en FIPP. Het rapport bevat informatie over het belang en het gebruik van native advertising.

Lees verder