Branche informatie

videokijkgedrag

Videokijkgedrag in Nederland

Op alle devices neemt de videoconsumptie toe, vooral het mobiel videokijkgedrag groeit snel. Mobiel wordt het meest naar video gekeken op YouTube, NOS en Netflix. Dit blijkt uit het ‘Video Landscape’ rapport van Mediabrands Marketing Sciences. Het rapport brengt de ontwikkelingen van het videokijkgedrag op televisie, online en mobiel in kaart.

Lees verder
Native advertising Trends 2016

1/3 van advertentie inkomsten afkomstig van native advertising in 2018

In 2018 zal eenderde van de advertentie inkomsten wereldwijd afkomstig zijn van native advertising. Dit blijkt uit het rapport ‘Native Advertising Trends 2016 – the Magazine Industry’. Dit internationale onderzoek onder publishers is uitgevoerd door The Native Advertising Institute en FIPP. Het rapport bevat informatie over het belang en het gebruik van native advertising.

Lees verder
Yes advertising works

ROI magazines weer het hoogst

Op basis van 1.400 studies voor 450 merken en 11 jaar trackingdata, concludeert Nielsen dat magazines de hoogste Return on Advertising Spend (ROAS) realiseren. Gemiddeld leveren magazines 3,94 dollar op voor elke geïnvesteerde reclamedollar. Display advertising volgt op enige afstand met een ROI van 2,63 dollar. De studie toont verder aan…

Lees verder
Millennials

MEET THE MILLENNIALS

Naar aanleiding van het event ‘”Meet the Millennials”, dat door MMA in samenwerking met Hogeschool van Amsterdam is georganiseerd, is een onderzoek uitgevoerd naar het mediagedrag van millennials. Deze presentatie bevat de belangrijkste bevindingen uit het onderzoek.

Lees verder