Eerste publicatie NMO Print & Merken Monitor
De eerste publicatie onder de vlag van het Nationaal Media Onderzoek (NMO) is een feit.
De eerste publicatie onder de vlag van het Nationaal Media Onderzoek (NMO) is een feit.
Advertenties in dagbladen en magazines krijgen het vertrouwen van de overgrote meerderheid van de consumenten. Twee op drie lezers vertrouwen de reclameboodschappen in deze mediumtypen. Dat blijkt uit het nieuwe Nielsen-onderzoek ‘Trust in Advertising 2021’. Volgens onderzoek zijn ‘aanbevelingen van mensen die ik ken‘ met 89% wereldwijd veruit de meest…
DPG Media, Mediahuis en Hearst Netherlands bereiken met hun online videocontent 8,1 miljoen Nederlanders van 13 jaar en ouder.
Het Commissariaat voor de Media publiceert jaarlijks haar onderzoek naar de stand van zaken in media.
Het aantal volgers van magazinemerken op de diverse social media kanalen stabiliseert. TikTok groeit nog snel.
Tweede whitepaper van Trust in Media gepubliceerd.
De bereiksonderzoeken van print (NOM), radio (NLO), televisie (SKO) en online (NOBO) worden opgenomen in het Nationaal Media Onderzoek (NMO). Dit crossmediale design biedt vele mogelijkheden om betere inzichten te krijgen in het crossmediale mediagedrag van de Nederlanders. De onderdelen van het NMO zullen op verschillende momenten ingevoerd worden. NOM…
Al meer dan 25 jaar publiceert de MPA, de branchevereniging voor magazine uitgevers in de Verenigde Staten, het MPA Magazine Media Factbook. Ook voor 2021 heeft MPA weer een factbook samengesteld over de vitaliteit van de magazinemarkt in de VS en de unieke vertrouwensband die magazinemerken hebben met hun lezers.
Wat zijn de belangrijkste uitdagingen voor mediaorganisaties in een post-Covid wereld?
Consumenten zijn positiever over reclame in offline kanalen dan op digitale platformen.