
Online voegt gemiddeld helft bereik toe aan magazinemerk
Digitaal voegt gemiddeld 51% bereik toe aan een magazinemerk.
Digitaal voegt gemiddeld 51% bereik toe aan een magazinemerk.
Magazine highlights Trends in digitale media 2020.
Elk jaar organiseert het Stimuleringsfonds voor de Journalistiek (SVDJ) de Accelerator Corporate, een programma waarbij teams van mediaorganisaties op zoek gaan naar een concrete innovatieve oplossing binnen de journalistiek. Voor de uitvoering van de experimenten is 750.000 euro subsidie beschikbaar gesteld. De inschrijving voor de 2021 editie is geopend voor…
Veranderend mediagedrag door COVID-19 zorgt voor toename online magazine consumptie.
In heel Nederland geldt vanaf zaterdag 23 januari a.s. een avondklok. Dat betekent dat iedereen tussen 21.00 uur ’s avonds en 04.30 uur ’s ochtends binnen moet blijven. Wie tijdens de avondklok voor het werk buiten moet zijn, heeft een ‘Werkgeversverklaring avondklok’ en een ‘Eigen verklaring avondklok’ nodig.
MKB-Nederland en VNO-NCW zijn verheugd dat het kabinet het steunpakket voor ondernemers fors uitbreidt na de recente aanscherpingen van de lockdown. De regeling tegemoetkoming vaste lasten (TVL) wordt flink geïntensiveerd; het vergoedingspercentage gaat naar 85%. Ook de loonsteun (NOW) gaat voor het eerste en tweede kwartaal van 2021 naar 85%.
Is de invoering van coronaverlof voor werkende ouders nodig, nu de scholen langer dicht blijven? AWVN maakte een rondgang langs haar leden en merkte dat zij al veel doen om medewerkers met kinderen te ondersteunen. Toch blijven er schrijnende situaties over waar niet zomaar een oplossing voor is.
Magazinemerken hebben begin 2021 meer dan 20 miljoen volgers op social media.
Het bereik van print magazines laat al geruime tijd een consistent beeld zien. Lezers blijven print magazines trouw. In de laatste NOM Print Monitor (NPM 2020-IV, periode Q4 2019 t/m Q3 2020) die op 14 januari 2021 is gepubliceerd, zijn stijgingen zichtbaar in diverse magazinecategorieën.
Een uitgave van onze Belgische collega’s met experts over de meest actuele media-onderwerpen van vandaag en morgen.
Magazinemerken blijven zichzelf opnieuw uitvinden. Hoewel hun vorm en kanalen door de jaren heen zijn aangepast en geëvolueerd, is de essentie hetzelfde gebleven: een pakhuis aan informatie en inspiratie, waar zorgvuldig samengestelde content centraal staat. De nieuwste update van het MMA Magazine Media Factbook onthult de meest recente cijfers en…