Lezers blijven gehecht aan print magazines
Het aantal lezers van print magazines is in 2019 stabiel gebleven.
Het aantal lezers van print magazines is in 2019 stabiel gebleven.
Kijk donderdag 30 april om 16.30 uur de zesde aflevering van Adformatie Connects live over leiderschap & Interne communicatie.
In de vorm van teruggelopen advertentie-inkomsten en afgelaste evenementen mist de coronacrisis ook in de magazinesector zijn uitwerking niet. PRINTmatters sprak erover met Harriët Schrier, directeur van de Magazine Media Associatie (MMA). Zij looft de veerkracht en creativiteit waarmee redacties van magazines met deze crisis omgaan, maar hoort ook terug…
De sterk geconsolideerde magazinemarkt kent sinds jaren een dalende lijn in oplage en advertentieomzet. De branche wordt door de coronacrisis extra getroffen. Maar er is ook reden voor optimisme, zegt directeur Harriët Schrier van brancheorganisatie Magazine Media Associatie (MMA).
Kijk donderdag 23 april om 16.30 uur de vierde aflevering van Adformatie Connects live over innoveren in crisistijd én corona-apps.
De Magazine Media Associatie (MMA) publiceert elk kwartaal haar Social Media Monitor. Retriever Media Informatie BV verrijkt per 21 april 2020 elk kwartaal de Retriever database met de door MMA verzamelde social media cijfers.
Aantal volgers van vrouwen-, gezins- en special interest magazines op social media stijgt flink.
Kijk donderdag 16 april om 16.30 uur de derde aflevering van Adformatie Connects live met als onderwerp: ‘Adverteren, wanneer kan het weer?’
Aanstaande donderdag 16 april om 15:00 uur geeft een van de auteurs van de welbekende en zeer gewaardeerde ‘Innovation in Media World Reports’ van FIPP & Innovation Media Consulting, John Wilpers, een gratis webinar.
Er wordt momenteel veel onderzoek gedaan naar het sentiment van de Nederlander tijdens deze periode, waarin het coronavirus het nieuws domineert. Sanoma onderzocht hoe Nederlanders momenteel media consumeren, hoe hun dagelijks gedrag en koopgedrag is veranderd.
Jaarlijks financiert de MMA voor de medewerkers van de lidbedrijven alle sessies uit het aanbod van de Mediafederatie Academy; het kennis- en innovatieplatform voor mediabedrijven en uitgeverijen in Nederland. De focus van de bijeenkomsten en webinars ligt op de digitale transitie in de uitgeef/mediasector en het delen van kennis, trends, ontwikkelingen en ervaringen.