Consument blijft print magazines trouw
Consument blijft print magazines trouw. Het bereik van print magazines wederom stabiel.
Consument blijft print magazines trouw. Het bereik van print magazines wederom stabiel.
Vier centrale thema’s: convergentie, connectiviteit, technologie en vertrouwen.
De verschillende Joint Industry Committees (JIC’s) en Vinex hebben een toelichting op de Request for Proposal (RfP) gepubliceerd voor het nieuwe crossmediale bereiksonderzoek.
Het merkbereik van magazinemerken bestaat inmiddels voor een substantieel deel uit online lezers.
Veel magazines in de categorieën vrouwen, opinie en jongeren zien hun bereik stijgen.
Een overzicht van de wereldwijde ontwikkelingen op het gebied van mediabereiksonderzoek.
In het tweede kwartaal van 2018 is het aantal likes/volgers van magazinemerken op social media gestegen naar bijna 12,5 miljoen. Instagram en Youtube zijn wederom de snelste groeiers.
Magazinemerken spelen online een belangrijke rol bij het effectief bereiken van vrouwen. Dit geldt voor elke leeftijdscategorie. Naarmate de leeftijd van vrouwen toeneemt, neemt ook het aantal selectieve magazinemerken toe.
Nieuw onderzoek toont overtuigend aan dat het gepercipieerde vertrouwen in een advertentieplatform het effect van reclame positief beïnvloedt. Reclame op websites die betrouwbaar worden geacht scoren hoger op merkvoorkeur. Dit effect is ruim 50 procent hoger dan bij platformen die als onbetrouwbaar worden gezien.
FIPP (International Federation of the Periodical Press) komt met een nieuwe uitgave over de inkomsten van digitale abonnementen.