
Mediamonitor 2022: Verschuiving naar online zet door
Met de Mediamonitor volgt het Commissariaat voor de Media al 20 jaar de ontwikkelingen in de Nederlandse mediasector.
Met de Mediamonitor volgt het Commissariaat voor de Media al 20 jaar de ontwikkelingen in de Nederlandse mediasector.
De gemiddelde afspeelduur van een podcast is een half uur.
Totaal aantal volgers magazinemerken stabiliseert.
De initiatiefnemers van Trust in Media, Magazine Media Associatie (MMA) en NDP Nieuwsmedia, lanceren op 13 oktober a.s. een tweede podcastserie. In deze reeks bespreken mediaprofessionals de rol van kwaliteit bij mediacampagnes.
De initiatiefnemers van Trust in Media praten in deze 2de serie podcasts aan de hand van gedegen onderzoeken en expertise over het belang van kwalitatieve criteria, zoals vertrouwen en engagement, achter reclamecampagnes.
Een sterk merk dat adverteert bij vertrouwde media, levert een win-winsituatie op. Dat lijkt een no-brainer, maar wat maakt een merk sterk en welk medium is nu echt betrouwbaar? Dennis Hoogervorst, manager Research & Insights bij DPG Media, onderzoekt de impact van reclamecampagnes al jaren. “Alleen al het logo van…
Het printbereiksonderzoek is nu volledig overgestapt op de nieuwe meetmethode van Ipsos.
Ton Schoonderbeek en Patricia Sonius gaan vanaf heden het ambitieuze en wereldwijd unieke crossmediale onderzoek naar een volgende fase brengen en een organisatie vormgeven die past bij de langetermijnambities van het Nationaal Media Onderzoek (NMO).
In het tweede kwartaal van 2022 is het aantal volgers van magazinemerken op alle gemeten sociale kanalen gestabiliseerd.
Het nieuwe Nationaal Media Onderzoek (NMO) staat volop in de steigers. Tijdens het webinar op donderdag 7 juli gaven de vier initiatiefnemers NLO, NOM, SKO en VINEX een update over de vorderingen van het NMO.