Vanaf 8 januari weer online bereikscijfers beschikbaar

Vanaf 8 januari 2024 zijn er weer wekelijks bereikscijfers voor websites en apps. De markt beschikt dan over een standaard voor het meten en rapporteren van website- en appbereik.

De komende tijd worden gebruikers van de NMO Online-data bij deelnemende publishers, mediabureaus en adverteerders uitvoerig geïnformeerd. Via webinars en bijeenkomsten kunnen zij zich voorbereiden op de nieuwe cijfers. NMO Online is verrijkt met een uitgebreide set achtergrondkenmerken (kenmerken uit Doelgroep Monitor).

Mediamerken

NMO online speelt een centrale rol binnen het NMO onderzoeksdesign. De online bereikscijfers worden zowel los gepubliceerd als geïntegreerd in andere NMO-bereiksdatasets.

Het eerste voorbeeld daarvan is de toepassing van de online bereiksdata in NPMM-DGM-2023-I. Dat onderzoek dat bekend staat als Mediamerken zal verschijnen op donderdag 11 januari 2024. In deze rapportage is het gecombineerde bereik opgenomen van mediamerken die zowel in print als online verschijnen. Je vindt er de bereiksdata van de Nederlandse dagbladen en magazines, zowel van print als hun online domeinen.

Meer informatie bij Vinex en NMO

Deel dit artikel