
GfK Trends in Digitale Media: Smartphone steeds populairder voor lezen magazine content
Het lezen van magazine content op de smartphone wordt steeds populairder. In 5 jaar tijd is dit meer dan verdubbeld.
Het lezen van magazine content op de smartphone wordt steeds populairder. In 5 jaar tijd is dit meer dan verdubbeld.
Veel vrouwenmedia zien het gecombineerde bereik van print en digitaal stijgen.
Het bereik van print magazines is stabiel. Veel magazines in de categorieën opinie, culinair en Reis & Recreatie zien hun bereik stijgen.
Sanoma wint 2 keer een Golden Medal bij de FIPP & UPM Insight awards 2018. Zowel het onderzoek ‘Trusted brands, trusted ads’ als ‘BSR Quality Planner’ vielen in de prijzen.
Bij 14 van de 39 gemeten magazinemerken is het digitale bereik op maandbasis hoger dan het maandbereik in print.
Instagram zorgt voor bijna een kwart van alle volgers op social media van magazinemerken.
Consument blijft print magazines trouw. Het bereik van print magazines wederom stabiel.
Vier centrale thema’s: convergentie, connectiviteit, technologie en vertrouwen.
De verschillende Joint Industry Committees (JIC’s) en Vinex hebben een toelichting op de Request for Proposal (RfP) gepubliceerd voor het nieuwe crossmediale bereiksonderzoek.
Het merkbereik van magazinemerken bestaat inmiddels voor een substantieel deel uit online lezers.