Magazine Media Café (VOL!)
Maandag 3 april 2017, de Balie Amsterdam. Met dit keer als onderwerp: Kansen zien… en grijpen! Let op: deze editie is vol, aanmelden is niet meer mogelijk!
Maandag 3 april 2017, de Balie Amsterdam. Met dit keer als onderwerp: Kansen zien… en grijpen! Let op: deze editie is vol, aanmelden is niet meer mogelijk!
Voor de tiende keer in successie organiseert de Commissie Onderwijsfonds Publiekstijdschriften (COP) – waarin Magazine Media Associatie (MMA), NVJ Academy en de Freelancers Associatie (FLA) zijn vertegenwoordigd – een masterclass voor leidinggevenden. Deze keer met een speciale editie voor (adjunct) hoofdredacteuren.
Libelle en Cosmopolitan praten achterban bij.
Het FIPP World Congress is het grootste en meest prestigieuze tweejaarlijkse magazine media event ter wereld. Het congres vindt plaats van 9 t/m 11 oktober 2017 in de Londense ‘Tobacco Dock’. ‘s Werelds meest toonaangevende media-uitgevers en toeleveranciers komen samen om kennis te maken met de nieuwste trends en ontwikkelingen…
Het aantal Nederlanders dat via de smartphone magazine content consumeert is in 2016 gestegen. Gemiddeld leest 15% van de Nederlanders magazines via de smartphone. In 2014 was dit nog 5%. Onder 20-34 jarigen is het lezen van magazines via de smartphone het hoogst met 27%.
Na het succes van drie Lunch & Learn-bijeenkomsten in 2016 is besloten het evenement ook in 2017 weer te organiseren! Dit alles in het kader van het MMA Kennisplatform. Doel van het platform is MMA-leden te faciliteren en ondersteunen op het gebied van kennis, opleiding en ontwikkeling.
The Digital Innovators’ Tour, taking place 7-12 May 2017, is the strategy tour for senior executives in publishing from around the world. It gives you unparalleled insights into new developments and access to forward thinking leaders in media and related fields. Intimate discussions with leaders from American organisations and with your peers from around the world will broaden your thinking, give you concrete ideas for your business and enrich your network.
Het verslag van Magazine Media Café van maandag 13 februari 2017 is nu beschikbaar.
In het vierde kwartaal van 2016 is het aantal likes/volgers van magazine merken op social media met 7% gestegen ten opzichte van het derde kwartaal. Vooral het aantal volgers op Youtube (+30%) en Instagram (+11%) nemen fors toe. Dit blijkt uit de Social Media Monitor die voor de tweede keer…
Afgelopen december is de Mercur d’Or/LOF-prijs voor Magazines niet aan een persoon of een magazine, maar aan Blendle toegekend.
Op reguliere basis publiceert de MMA het Magazine Media Factbook. Deze online uitgave biedt actuele feiten en cijfers over de performance van magazinemerken en toont de kracht van het mediumtype aan.