
Mediafederatie Academy: Social media voor uitgeef- en mediaprofessionals
De online sessie vindt plaats op donderdag 22 mei 2025 van 9.00-12.00 uur.
De online sessie vindt plaats op donderdag 22 mei 2025 van 9.00-12.00 uur.
In maart 2025 onderzocht het Informatiecentrum Papier & Karton (IPK) hoe goed Nederlanders op de hoogte zijn van de productie en duurzaamheid van papier.
Sinds 2016 publiceert de Magazine Media Associatie (MMA) per kwartaal de Social Media Monitor. Deze overzichten bieden ons waardevolle inzichten in de ontwikkeling van volgers van magazinemerken op de zeven belangrijkste sociale media platforms. Wat hebben we geleerd nu bijna een decennium? Welke trends zien we in het sociale medialandschap…
Door de jaren heen is het FIPP Congres een hoeksteen geworden voor leiders in media, technologie en consulting, en brengt jaarlijks visionairs, besluitvormers en experts uit meer dan 40 landen samen. Dit toonaangevende evenement voor mediaprofessionals uit de hele wereld vindt dit jaar plaats van dinsdag 21 oktober t/m donderdag…
Vanaf 2 februari jl. is het volgens de nieuwe Europese AI-Act verplicht dat werknemers van bedrijven die met AI werken voldoende kennis hebben van deze systemen.
De film “Human First, Human Last”, die 1Camera ter gelegenheid van het 25-jarig Mercurs jubileum in opdracht van de Magazine Media Associatie (MMA) heeft gemaakt, is genomineerd voor een Gouden Reiger 2025 in de categorie Creatie.
In 2025 gaat de Magazine Media Associatie (MMA) weer een aantal Expert Roundtable sessies organiseren. De sessies met een kleinschalig karakter worden zeer goed bezocht en hoog gewaardeerd. Ook dit jaar willen we weer graag thema’s behandelen die direct aansluiten bij de behoeftes van de MMA-leden en willen wij onze leden…
Het vertrouwen in papier blijft groeien. Papier biedt een rustpunt en een veilige keuze. Dit blijkt uit trendonderzoek van onze zuiderburen in opdracht van Papier.be. in samenwerking met de internationale organisatie TwoSides.
In de MMA Social Media Monitor zijn duidelijke verschuivingen in platformgebruik zichtbaar. Vooral magazinemerken met nieuwsgerelateerde content en actualiteit leggen de focus steeds meer op Instagram, Bluesky en LinkedIn. Volgers bewegen van X naar deze platformen. Dit blijkt uit de nieuwste cijfers van de MMA Social Media Monitor die elk kwartaal…
Workshop: Over het maken van steengoede content. De workshop vindt plaatst op donderdag 3 april van 9.15 – 12.00 uur in Amsterdam.
Een nieuwe versie van het MMA Magazine Media Factbook is beschikbaar. De uitgave bevat de meest recente cijfers en feiten over de magazine mediabranche en laat de veelzijdigheid en kracht van magazinemerken zien.