Groot aandeel digitaal bij Nederlandse edities internationale vrouwenmagazines
De Nederlandse edities van internationale vrouwenmagazines, zoals ELLE, Cosmopolitan, Glamour en Women’s Health hebben een grote groep online lezers.
De Nederlandse edities van internationale vrouwenmagazines, zoals ELLE, Cosmopolitan, Glamour en Women’s Health hebben een grote groep online lezers.
Hij is er weer! Een vernieuwde versie van de Bits & Bytes presentatie over magazine media met de meest recente cijfers.
Consument blijft loyaal aan print magazines. Het bereik is in 2018 stabiel gebleven.
Het lezen van boeken, dagbladen, magazines en andere media gebeurt voor 67% van papier, 33% digitaal.
Groei magazinemerken op Instagram, YouTube en Pinterest. Facebook en Twitter stabiel.
Het aantal Nederlanders dat magazine content digitaal leest, is in 2018 fors gestegen. Gemiddeld consumeert 34% van de Nederlanders magazine content via de computer, smartphone, tablet of ander apparaat.
Magazines bieden adverteerders positiviteit, relevantie en vertrouwen. 3 eigenschappen voor onverdeelde aandacht.
Instagram, YouTube en Pinterest groeien stevig door, Facebook en Twitter stabiel.
Het lezen van magazine content op de smartphone wordt steeds populairder. In 5 jaar tijd is dit meer dan verdubbeld.
Veel vrouwenmedia zien het gecombineerde bereik van print en digitaal stijgen.