Traditionele media winnen aan relevantie ten opzichte van sociale media
De Nederlander is traditionele media de afgelopen jaren doelbewuster gaan gebruiken. Het tegengestelde gaat op voor social media die meer uit tijdverdrijf worden bekeken.
De Nederlander is traditionele media de afgelopen jaren doelbewuster gaan gebruiken. Het tegengestelde gaat op voor social media die meer uit tijdverdrijf worden bekeken.
Op 7 juli a.s. om 14:00 uur presenteert onderzoeksbureau KANTAR de resultaten van het Mediabelevingsonderzoek 2020 in een webinar.
Verwachte daling in 2020 20%.
Van de 42 gemeten merken, zien 29 het merkbereik toenemen.
Het aantal lezers van print magazines is in 2019 stabiel gebleven.
De Magazine Media Associatie (MMA) publiceert elk kwartaal haar Social Media Monitor. Retriever Media Informatie BV verrijkt per 21 april 2020 elk kwartaal de Retriever database met de door MMA verzamelde social media cijfers.
Aantal volgers van vrouwen-, gezins- en special interest magazines op social media stijgt flink.
Er wordt momenteel veel onderzoek gedaan naar het sentiment van de Nederlander tijdens deze periode, waarin het coronavirus het nieuws domineert. Sanoma onderzocht hoe Nederlanders momenteel media consumeren, hoe hun dagelijks gedrag en koopgedrag is veranderd.
Traditionele media worden het meest betrouwbaar gevonden.