Op 29 juni staat het Media Park in het teken van Media Jaarcongres! Een dag innovatie en inspiratie rondom het thema ‘A New World, A New Perspective – met onder andere bijdragen van Arjen Lubach, Arno Lubrun (Facebook Benelux), Ralf van Vegten (NEP) en Frank Volmer (Ster). MMA leden krijgen…
Drie keer per jaar organiseert de Magazine Media Associatie (MMA) kleinschalige, exclusieve lunchbijeenkomsten voor haar leden. De lunches bieden de gelegenheid het gesprek aan te gaan met experts van buiten onze branche. Wat kan deze expert je meegeven om jouw business te verbeteren, inspiratie te bieden en resultaten te laten…
Met een privacy policy alleen ben je er niet. Alle organisaties die persoonsgegevens verwerken, moeten op 25 mei 2018 voldoen aan de Europese Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).
In reclame-uitingen zal binnenkort mogelijk moeten worden verwezen naar het ‘essentiële-informatiedocument’ in plaats van naar de financiële bijsluiter.
De wet Auteurscontractenrecht voorziet in een zogenaamde Geschillencommissie, en daarmee een mogelijkheid om via een efficiënte en laagdrempelige procedure problemen tussen makers en exploitanten op te lossen zonder dat er een rechter aan te pas hoeft te komen. Deze (vrijwillige) Geschillencommissie is er nu. Maar is aansluiting bij de Geschillencommissie…
In het eerste kwartaal van 2017 is het aantal likers/volgers van magazine merken gestegen naar ruim 9 miljoen likes/volgers. In vergelijking met het vierde kwartaal 2016 is dit een stijging van 4%. Vooral het aantal volgers op Instagram (+14%) en YouTube (+11%) nemen fors toe. Dit blijkt uit de Social Media Monitor die voor de…
De fusie tussen het Nederlands Persmuseum en het Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid wordt op woensdag 3 mei aanstaande een feit.
Op 20 april 2017 heeft Reclame Code Commissie in een persbericht laten weten ook te oordelen over vloggers die reclame maken.
In de afgelopen periode zijn er diverse onderzoeken gepubliceerd met betrekking tot magazine media.
Op reguliere basis publiceert de MMA het Magazine Media Factbook. Deze online uitgave biedt actuele feiten en cijfers over de performance van magazinemerken en toont de kracht van het mediumtype aan.