Nieuws

‘Helft ondernemingen verwacht dat het hybride werken doorzet’

Ongeveer de helft van de ondernemers (47 procent) verwacht dat het hybride werken -dus deels thuis en deels op kantoor- een blijvend onderdeel van het werken bij hun bedrijf wordt. Dat blijkt uit onderzoek van CBS, VNO-NCW, MKB-Nederland, CBS, EIB en KvK voor de periodieke conjunctuurenquête COEN. ‘Past bij eerdere bevindingen’ De bevindingen passen…

Lees verder

Postfusie is duur besluit

MMA-leden spreken zich deze week in een artikel in weekblad EW uit over de monopolie positie van PostNL. Na de overname van Sandd heeft PostNL het enige landelijk dekkende postnetwerk in Nederland. Met name magazine uitgevers hebben geen keus meer en moeten fors meer betalen voor nieuwe contracten. Terwijl de…

Lees verder
isabelle-udo-wint-belofte-2021

Isabelle Udo wint beLOFte 2021

Op dinsdagavond 16 november is in De Balie in Amsterdam voor het zevende jaar op rij dè prijs voor aanstormend magazine mediatalent uitgereikt. De beLOFte van het Jaar 2021 werd voor het eerst uitgereikt onder directe auspiciën van het Lucas-Ooms Fonds. De beLOFte 2021 werd gesponsord door de Magazine Media…

Lees verder
FIPP World Media Cingress 2022

FIPP World Media Congres 2022

Het 44e FIPP World Media Congres keert fysiek terug en vindt plaats in Lissabon-Cascais, Portugal van 7 tot 9 juni 2022. Verken de belangrijkste trends in de media-industrie Met een groot aantal sprekers en volop mogelijkheden om te netwerken, biedt dit evenement deelnemers de kans om de balans op te…

Lees verder
FIPP Death of third-party cookies

De dood van third-party cookies

Cookies zijn ontstaan in het midden van de jaren 1990 en bestaan al zo lang dat ze ingebakken lijken in de infrastructuur van het internet. Maar waarom, en hoe, werden ze zo belangrijk? En hoe zal hun dreigende verdwijning van invloed zijn op degenen die op hen vertrouwen? FIPP heeft…

Lees verder

UITNODIGING: exclusieve MMA-informatiesessie (online) inzake lancering NMO Print & Merken Monitor (NPMM)

Op 6 december aanstaande lanceert NOM de eerste nieuwe publicatie onder de vlag van NMO (Nationaal Media Onderzoek): de NMO Print & Merken Monitor 2021-III (NPMM 2021-III). Onderzoek Naast de printbereikscijfers worden in de publicatie ook de geïntegreerde print en digitaal bereikscijfers opgenomen (het zogenaamde bereik van mediamerken). Digitale bereiksgegevens…

Lees verder

Intergrafleden doen oproep aan papierleveranciers

Intergraf heeft van leden meerdere meldingen binnengekregen over plotselinge en aanzienlijke energietoeslagen die door papierleveranciers worden opgelegd. Daarom roept de vereniging op tot een open en transparante dialoog om de spanningen te de-escaleren. Intergraf stelt dat die dialoog essentieel is om te zorgen voor goede zakelijke betrekkingen tussen onze twee nauw…

Lees verder

Update MMA Magazine Media Factbook

Magazinemerken blijven zichzelf opnieuw uitvinden. Hoewel hun vorm en kanalen door de jaren heen zijn aangepast en geëvolueerd, is de essentie hetzelfde gebleven: een pakhuis aan informatie en inspiratie, waar zorgvuldig samengestelde content centraal staat. De nieuwste update van het MMA Magazine Media Factbook onthult de meest recente cijfers en…

Lees verder