
Publicatie FIPP: Harnessing AI in media – insights from the experts
Harnessing AI in media is een recente uitgave van FIPP. Ontdek in deze publicatie hoe AI de publishing industrie hervormt.
Harnessing AI in media is een recente uitgave van FIPP. Ontdek in deze publicatie hoe AI de publishing industrie hervormt.
Het Nationaal Media Onderzoek (NMO) lanceert de tweede fase van NMO Online. Met deze belangrijke uitbreiding biedt NMO nu een nog vollediger en representatiever beeld van het online mediagebruik in Nederland. Daarmee wordt NMO Online dé standaard voor de planning van online media in Nederland.
Het aantal volgers van vrouwenbladen op TikTok neemt een enorme spurt. Het aantal volgers van opiniebladen en dagblad magazines groeien fors op Instagram.
De film Human First, Human Last van regisseur Rosie Zopfi (1Camera) is bekroond met de Gouden Reiger voor beste opdrachtfilm van het jaar. De film is in opdracht van de Magazine Media Associatie (MMA) gemaakt ter gelegenheid van het 25-jarig Mercurs jubileum.
NMO Mediatrends is een belangrijke informatiebron voor het bezit en het gebruik van devices voor mediaconsumptie. De rapportage geeft tevens inzicht in het mediagedrag van Nederlanders, waaronder het leesgedrag (dagbladen, magazines, HAH-kranten).
Sinds 2016 publiceert de Magazine Media Associatie (MMA) per kwartaal de Social Media Monitor. Deze overzichten bieden ons waardevolle inzichten in de ontwikkeling van volgers van magazinemerken op de zeven belangrijkste sociale media platforms. Wat hebben we geleerd nu bijna een decennium? Welke trends zien we in het sociale medialandschap…
Het vertrouwen in papier blijft groeien. Papier biedt een rustpunt en een veilige keuze. Dit blijkt uit trendonderzoek van onze zuiderburen in opdracht van Papier.be. in samenwerking met de internationale organisatie TwoSides.
In de MMA Social Media Monitor zijn duidelijke verschuivingen in platformgebruik zichtbaar. Vooral magazinemerken met nieuwsgerelateerde content en actualiteit leggen de focus steeds meer op Instagram, Bluesky en LinkedIn. Volgers bewegen van X naar deze platformen. Dit blijkt uit de nieuwste cijfers van de MMA Social Media Monitor die elk kwartaal…
Magazinemerken blijven zichzelf opnieuw uitvinden. Hoewel hun vorm en kanalen door de jaren heen zijn aangepast en geëvolueerd, is de essentie hetzelfde gebleven: een pakhuis aan informatie en inspiratie, waar zorgvuldig samengestelde content centraal staat. De nieuwste update van het MMA Magazine Media Factbook onthult de meest recente cijfers en…
Grote impact van printadvertenties op brand awareness. En bij het medium print is er een goede advertising fit en is de advertentieverzadiging en -irritatie laag.