
NOM Mediamerken 2018-IV: Merkbereik vrouwenmedia in de lift
Veel vrouwenmedia zien het gecombineerde bereik van print en digitaal stijgen.
Veel vrouwenmedia zien het gecombineerde bereik van print en digitaal stijgen.
Het bereik van print magazines is stabiel. Veel magazines in de categorieën opinie, culinair en Reis & Recreatie zien hun bereik stijgen.
Sanoma wint 2 keer een Golden Medal bij de FIPP & UPM Insight awards 2018. Zowel het onderzoek ‘Trusted brands, trusted ads’ als ‘BSR Quality Planner’ vielen in de prijzen.
Bij 14 van de 39 gemeten magazinemerken is het digitale bereik op maandbasis hoger dan het maandbereik in print.
Instagram zorgt voor bijna een kwart van alle volgers op social media van magazinemerken.
Consument blijft print magazines trouw. Het bereik van print magazines wederom stabiel.
Vier centrale thema’s: convergentie, connectiviteit, technologie en vertrouwen.
De verschillende Joint Industry Committees (JIC’s) en Vinex hebben een toelichting op de Request for Proposal (RfP) gepubliceerd voor het nieuwe crossmediale bereiksonderzoek.
Het merkbereik van magazinemerken bestaat inmiddels voor een substantieel deel uit online lezers.
Veel magazines in de categorieën vrouwen, opinie en jongeren zien hun bereik stijgen.