MMA Crossmedia Business Booster
Donderdag 8 maart a.s. organiseert de Magazine Media Associatie (MMA) exclusief voor haar leden de Crossmedia Business Booster in VondelCS.
Donderdag 8 maart a.s. organiseert de Magazine Media Associatie (MMA) exclusief voor haar leden de Crossmedia Business Booster in VondelCS.
Het Nederlands Uitgeversverbond (NUV) gaat vanaf vandaag verder onder een nieuwe naam: de Mediafederatie. Om de transitie die de mediasector ondergaat nog beter te kunnen ondersteunen, is gekozen voor een slagvaardiger organisatiemodel.
Het aantal Nederlanders dat de smartphone gebruikt voor het lezen van magazine content is in 2017 met 7% toegenomen. Gemiddeld consumeert 16% van de Nederlanders magazine content via de smartphone. Onder jongeren is het gebruik het hoogst: 24% van de 20-34 jarigen leest weleens magazine content via de smartphone, bij 13-19 jarigen…
Doe mee aan de MMA Hackathon op 16 en 17 mei. Schrijf je nu gratis in!
Een editie van Magazine Media Café over innoveren, transformeren, kortom ondernemerschap!
Een nieuw Brits onderzoek heeft vastgesteld dat het menselijk brein effectiever reageert op advertenties in een premium omgeving. De reclame-uitingen worden langer bekeken, beter verwerkt en zorgen voor meer betrokkenheid.
Hoe beïnvloeden interactieve features bij digitale magazines de leeservaring van de consument? SWOCC (Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Commerciële Communicatie) deed onderzoek.
Totaal aantal volgers van magazinemerken op social media stijgt met 5%.
Speciaal voor ervaren redactionele professionals organiseert de Commissie Onderwijsfonds Publiekstijdschriften (COP) voor de zevende keer de zeer succesvolle Masterclass Digitale Denkweg.
Het lezen van magazine content via de smartphone is in de afgelopen jaren verdubbeld. 15% van de Nederlanders leest inmiddels magazine content (app/website/pdf) op de smartphone.
Magazinemerken blijven zichzelf opnieuw uitvinden. Hoewel hun vorm en kanalen door de jaren heen zijn aangepast en geëvolueerd, is de essentie hetzelfde gebleven: een pakhuis aan informatie en inspiratie, waar zorgvuldig samengestelde content centraal staat. De nieuwste update van het MMA Magazine Media Factbook onthult de meest recente cijfers en…