MMA EXPERT ROUNDTABLES: AI in de praktijk
Dinsdagmiddag 21 mei 2024 staat de MMA Expert Roundtable geheel in het teken van AI-cases.
Dinsdagmiddag 21 mei 2024 staat de MMA Expert Roundtable geheel in het teken van AI-cases.
Jaarlijks financiert de MMA voor de medewerkers van de lidbedrijven alle sessies uit het aanbod van de Mediafederatie Academy; het kennis- en innovatieplatform voor mediabedrijven en uitgeverijen in Nederland. De focus van de bijeenkomsten en webinars ligt op de digitale transitie in de uitgeef/mediasector en het delen van kennis, trends, ontwikkelingen en ervaringen.
OneWorld is per 1 april 2024 toegetreden als lid van de Magazine Media Associatie Media (MMA).
Lezen van magazines op smartphone en tablet neemt toe.
Het gebruik van AI door uitgevers, maar ook het beschermen van de eigen content en inzicht in de juridische gevolgen van de opkomst van AI, zijn speerpunten voor de Mediafederatie en de aangesloten brancheorganisaties.
De leesintensiteit van magazines is hoog. Een derde (32%) van de lezers bij een gemiddelde magazinetitel geeft aan (bijna) alles van een nummer te lezen en 45% tenminste driekwart van een nummer te lezen.
Webinar op donderdag 18 april 2024.
De wereldfederatie van magazine uitgevers FIPP organiseert van dinsdag 4 juni t/m donderdag 6 juni 2024 in Cascais, Portugal de 46ste editie van haar jaarlijkse wereldcongres.
Het platform duurzaampubliceren.nl biedt uitgevers een centrale hub waar zij waardevolle informatie kunnen vinden over duurzaamheid in de uitgeefwereld.
Recent zijn de bereiksresultaten van NMO Print & Merken Monitor 2023-II gepubliceerd. Met het onderzoek wordt o.a. het bereik van magazinemerken op diverse platforms in kaart gebracht.
Op reguliere basis publiceert de MMA het Magazine Media Factbook. Deze online uitgave biedt actuele feiten en cijfers over de performance van magazinemerken en toont de kracht van het mediumtype aan.