Hoofdlijnenakkoord meldt btw-verhoging op tijdschriften naar 21%
In het Hoofdlijnenakkoord hebben de coalitiepartijen afgesproken de btw op dagbladen en tijdschriften, zowel gedrukte als digitale, te verhogen van 9% naar 21%.
In het Hoofdlijnenakkoord hebben de coalitiepartijen afgesproken de btw op dagbladen en tijdschriften, zowel gedrukte als digitale, te verhogen van 9% naar 21%.
Het aantal volgers van magazinemerken op çontent based netwerken neemt verder toe.
Vanaf 14 mei gaan de Trend Updates 2024/2025 van start. Tien korte webinars over de meest actuele trends en ontwikkelingen in media- en uitgeefland.
Het MMA-jaarverslag 2023 is vandaag gepubliceerd. Een belangrijk speerpunt in het jaar 2023 was het onderling delen van kennis en ervaring die aansluit op de dagelijkse praktijk. Dit alles ten behoeve van de snel veranderende markt waarbij de ontwikkeling van nieuwe omzet en nieuwe businessmodellen bij de leden centraal staat….
Dinsdagmiddag 21 mei 2024 staat de MMA Expert Roundtable geheel in het teken van AI-cases.
Jaarlijks financiert de MMA voor de medewerkers van de lidbedrijven alle sessies uit het aanbod van de Mediafederatie Academy; het kennis- en innovatieplatform voor mediabedrijven en uitgeverijen in Nederland. De focus van de bijeenkomsten en webinars ligt op de digitale transitie in de uitgeef/mediasector en het delen van kennis, trends, ontwikkelingen en ervaringen.
OneWorld is per 1 april 2024 toegetreden als lid van de Magazine Media Associatie Media (MMA).
Lezen van magazines op smartphone en tablet neemt toe.
Het gebruik van AI door uitgevers, maar ook het beschermen van de eigen content en inzicht in de juridische gevolgen van de opkomst van AI, zijn speerpunten voor de Mediafederatie en de aangesloten brancheorganisaties.
De leesintensiteit van magazines is hoog. Een derde (32%) van de lezers bij een gemiddelde magazinetitel geeft aan (bijna) alles van een nummer te lezen en 45% tenminste driekwart van een nummer te lezen.
Magazinemerken blijven zichzelf opnieuw uitvinden. Hoewel hun vorm en kanalen door de jaren heen zijn aangepast en geëvolueerd, is de essentie hetzelfde gebleven: een pakhuis aan informatie en inspiratie, waar zorgvuldig samengestelde content centraal staat. De nieuwste update van het MMA Magazine Media Factbook onthult de meest recente cijfers en…