
Bijna 70% magazines ziet merkbereik stijgen
Van de 42 gemeten merken, zien 29 het merkbereik toenemen.
Van de 42 gemeten merken, zien 29 het merkbereik toenemen.
Mapping a path through the Covid-19 crisis.
Kijk donderdag 7 mei om 16.30 uur de zesde aflevering van Adformatie Connects live over consumentengedrag in crisistijd.
Het aantal lezers van print magazines is in 2019 stabiel gebleven.
Kijk donderdag 30 april om 16.30 uur de zesde aflevering van Adformatie Connects live over leiderschap & Interne communicatie.
In de vorm van teruggelopen advertentie-inkomsten en afgelaste evenementen mist de coronacrisis ook in de magazinesector zijn uitwerking niet. PRINTmatters sprak erover met Harriët Schrier, directeur van de Magazine Media Associatie (MMA). Zij looft de veerkracht en creativiteit waarmee redacties van magazines met deze crisis omgaan, maar hoort ook terug…
De sterk geconsolideerde magazinemarkt kent sinds jaren een dalende lijn in oplage en advertentieomzet. De branche wordt door de coronacrisis extra getroffen. Maar er is ook reden voor optimisme, zegt directeur Harriët Schrier van brancheorganisatie Magazine Media Associatie (MMA).
Kijk donderdag 23 april om 16.30 uur de vierde aflevering van Adformatie Connects live over innoveren in crisistijd én corona-apps.
De Magazine Media Associatie (MMA) publiceert elk kwartaal haar Social Media Monitor. Retriever Media Informatie BV verrijkt per 21 april 2020 elk kwartaal de Retriever database met de door MMA verzamelde social media cijfers.
Aantal volgers van vrouwen-, gezins- en special interest magazines op social media stijgt flink.
Magazinemerken blijven zichzelf opnieuw uitvinden. Hoewel hun vorm en kanalen door de jaren heen zijn aangepast en geëvolueerd, is de essentie hetzelfde gebleven: een pakhuis aan informatie en inspiratie, waar zorgvuldig samengestelde content centraal staat. De nieuwste update van het MMA Magazine Media Factbook onthult de meest recente cijfers en…