![](https://mma.nl/wp-content/uploads/2021/03/power-of-positivity-thumb-150x150.png)
Media die lezers een positief gevoel geven zijn succesvoller
De impact van positiviteit op de consumptie van media en reclame.
De impact van positiviteit op de consumptie van media en reclame.
Als gevolg van de covid pandemie en de voortdurende reisbeperkingen zal dit jaar de FIPP/VDZ Digital Innovators’ Summit (DIS) niet zoals gebruikelijk in Berlijn plaatsvinden maar geheel online in de vorm van een vijfdaagse webinar-serie.
Aan de jarenlange praktijk waarbij techplatforms ongebreideld (delen van) artikelen kunnen overnemen komt per 7 juni 2021 ook in Nederland een einde.
Het jaar 2020 was in vele opzichten een onvergetelijk jaar. In het MMA Jaarverslag 2020 lees je hoe de brancheorganisatie in dit bijzondere jaar invulling heeft gegeven aan de belangenbehartiging en de activiteiten.
Digitaal voegt gemiddeld 51% bereik toe aan een magazinemerk.
Magazine highlights Trends in digitale media 2020.
Elk jaar organiseert het Stimuleringsfonds voor de Journalistiek (SVDJ) de Accelerator Corporate, een programma waarbij teams van mediaorganisaties op zoek gaan naar een concrete innovatieve oplossing binnen de journalistiek. Voor de uitvoering van de experimenten is 750.000 euro subsidie beschikbaar gesteld. De inschrijving voor de 2021 editie is geopend voor…
Veranderend mediagedrag door COVID-19 zorgt voor toename online magazine consumptie.
In heel Nederland geldt vanaf zaterdag 23 januari a.s. een avondklok. Dat betekent dat iedereen tussen 21.00 uur ’s avonds en 04.30 uur ’s ochtends binnen moet blijven. Wie tijdens de avondklok voor het werk buiten moet zijn, heeft een ‘Werkgeversverklaring avondklok’ en een ‘Eigen verklaring avondklok’ nodig.
MKB-Nederland en VNO-NCW zijn verheugd dat het kabinet het steunpakket voor ondernemers fors uitbreidt na de recente aanscherpingen van de lockdown. De regeling tegemoetkoming vaste lasten (TVL) wordt flink geïntensiveerd; het vergoedingspercentage gaat naar 85%. Ook de loonsteun (NOW) gaat voor het eerste en tweede kwartaal van 2021 naar 85%.
Op reguliere basis publiceert de MMA het Magazine Media Factbook. Deze online uitgave biedt actuele feiten en cijfers over de performance van magazinemerken en toont de kracht van het mediumtype aan.