
Tekst CAO Uitgeverijbedrijf 2022-2023 gereed
De tekst van de nieuwe CAO voor het Uitgeverijbedrijf 2022-2023 is gereed en te raadplegen.
De tekst van de nieuwe CAO voor het Uitgeverijbedrijf 2022-2023 is gereed en te raadplegen.
Twee grote, Amerikaanse, uitgevers van magazines trekken zich terug uit Rusland. Hearst en Conde Nast beëindigen samenwerkingen en stoppen ook met een aantal licenties bij Russische partijen. Conde Nast gaat daarbij het verst. Zij stoppen voorlopig alle activiteiten in Rusland. Redenen zijn vanzelfsprekend de Russische inval in Oekraïne, maar ook…
Het IAB definieert brand safety als “het vermijden van content die algemeen wordt beschouwd als ongeschikt voor welke reclame dan ook, en ongeschikt als verdienmodel voor uitgevers, ongeacht de advertentie of het merk”. Een hot topic in digitale marketing waar merken de afgelopen jaren fors in hebben geïnvesteerd om zich te beschermen…
De Mediafederatie Academy organiseert jaarlijks een cursus over het auteursrecht voor de uitgeefmediapraktijk.
Smartphone leading in online bereik magazinemerken.
Vandaag publiceert het Nationaal Media Onderzoek (NMO) voor het eerst “NMO Mediatrends”. Dit onderzoek is de volwaardige opvolger van de Media Standaard Survey (MSS) dat tussen 2014 en 2018 werd uitgevoerd in opdracht van SKO, NLO, NOM en VINEX. NMO Mediatrends is binnen het nieuwe NMO de bron als het…
Presented by Google in partnership with FT Strategies and FIPP, Digital Immersion Week (DIW) provides a premium 5-day training course for media professionals in the EMEA region (with others to follow). Supporting participants in the development of their own digital strategies, it combines elements of one-on-one coaching, practical activities, and…
Kom op donderdag 14 april a.s. naar de ‘Crash Course Contentmarketingstrategie’ van de Mediafederatie Academy. De MMA biedt haar leden de mogelijkheid om deze bijeenkomst kosteloos bij te wonen.
Op maandag 31 januari stelt het Stimuleringsfonds voor de Journalistiek de Accelerator open, hét journalistieke innovatieprogramma van Nederland. Het Stimuleringsfonds moedigt iedere journalistieke vernieuwer – beginnend of ervaren, freelance of onderdeel van een grote organisatie- aan om deel te nemen aan de Accelerator. Ook de leden van de Magazine Media…
De Magazine Media Associatie start met een nieuw initiatief: de MMA Markt Monitor.
Een nieuwe versie van het MMA Magazine Media Factbook is beschikbaar. De uitgave bevat de meest recente cijfers en feiten over de magazine mediabranche en laat de veelzijdigheid en kracht van magazinemerken zien.