NMO Summer Update: hoe staat het ervoor met het nieuwe Nationaal Media Onderzoek?

Het nieuwe Nationaal Media Onderzoek (NMO) staat volop in de steigers. Tijdens het webinar op donderdag 7 juli gaven de vier initiatiefnemers NLO, NOM, SKO en VINEX een update over de vorderingen van het NMO.

Hoe gaat het Nederlandse mediabereiksonderzoek op termijn de huidige meetstandaarden voor lezen, luisteren, kijken en digitale mediaconsumptie vervangen? Welke onderdelen zijn al gerealiseerd en welke onderdelen zullen in de tweede helft van 2022 live gaan? Tijdens het webinar werd aangekondigd dat ook Out of Home zich aansluit met een nieuw buitenreclame-onderzoek.

Bekijk het webinar en lees het verslag.

Tevens start NMO een tender voor integratie van de bereiksonderzoeken. In eerste instantie worden alle afzonderlijke bereiksonderzoeken vernieuwd en verbeterd. Daarna is het doel om de diverse onderdelen bij elkaar te brengen, zodat er één cross-mediale dataset ontstaat waarmee de markt op strategisch niveau kan plannen. Voor het integreren van alle relevante datasets is een “Request for Proposal” (RfP) geschreven -getiteld “NMO Cross Media”- die op 12 juli 2022 is vrijgegeven. Aan bureaus met ervaring op dit terrein wordt gevraagd om zich voor 25 juli te melden als geïnteresseerde en uiterlijk 1 november een voorstel uit te brengen.

Lees hier het persbericht.

 

Bron:NMO

 

Deel dit artikel