Nieuws

Nieuwe CAO Uitgeverijbedrijf

Op 10 januari jl. bereikten de onderhandelingsdelegaties van de Werkgeversvereniging Uitgeverijbedrijf (WU) en de vakbonden een onderhandelaarsresultaat voor een nieuwe CAO voor het Uitgeverijbedrijf.

Lees verder

Update: Marketingtrendsessie ‘Influencers & Brand Lovers’

* Update: Vanwege de recente corona maatregelen, is besloten van de bijeenkomst ‘Influencers & Brand Lovers’ op donderdag 3 februari 2022 een webinar te maken. Dat betekent eenzelfde inhoud, maar een iets aangepast tijdslot. Het volledige programma en de link voor registratie vind je in het bericht hieronder.* Influencers verbinden zich met merken…

Lees verder
MMA-leden omarmen nieuw beleidsplan 2022

MMA-leden omarmen nieuw beleidsplan brancheorganisatie

De Algemene Ledenvergadering van de Magazine Media Associatie (MMA) heeft het nieuwe strategisch beleidsplan van hun brancheorganisatie met algemene stemmen aangenomen. Vanaf 2022 zal door de MMA proactief worden ingespeeld op de complexe maar ook kansrijke ontwikkelingen die op de magazine mediabranche afkomen. Kennisdeling ten behoeve van nieuwe omzet en…

Lees verder

Media Unscripted: een nieuwe wereldwijde industrie podcast gelanceerd

De internationale magazine media organisatie FIPP heeft een nieuwe podcast gelanceerd: Media Unscripted. In deze podcast worden onderwerpen uit alle mediasectoren met marktleiders uit verschillende markten over de hele wereld besproken. Gastsprekers geven inzichten in hun passies, meningen, persoonlijke ervaringen en ze delen waarom ze precies doen wat ze vandaag…

Lees verder

EU opent mogelijkheid voor 0% btw op uitgeefproducten

Door een wijziging van de btw-richtlijn krijgt Nederland de mogelijkheid 0% btw te heffen op bepaalde goederen en diensten, waaronder boeken, dagbladen en magazines in alle verschijningsvormen. Dinsdag 7 december hebben de ministers van Financiën uit 27 EU-lidstaten unaniem ingestemd met een wijziging van de Europese btw-richtlijn. De wijziging geeft…

Lees verder

Update MMA Magazine Media Factbook

Magazinemerken blijven zichzelf opnieuw uitvinden. Hoewel hun vorm en kanalen door de jaren heen zijn aangepast en geëvolueerd, is de essentie hetzelfde gebleven: een pakhuis aan informatie en inspiratie, waar zorgvuldig samengestelde content centraal staat. De nieuwste update van het MMA Magazine Media Factbook onthult de meest recente cijfers en…

Lees verder