
MMA en Bakkie Media lanceren podcastserie met magazine & media smaakmakers
Zeven toonaangevende stemmen uit de magazine-wereld geven een ongefilterde inkijk in hun visie, passie en twijfels.
Zeven toonaangevende stemmen uit de magazine-wereld geven een ongefilterde inkijk in hun visie, passie en twijfels.
In juni 2025 deed het Informatiecentrum Papier & Karton (IPK) een poll om de gevoelsmatige voorkeur van consumenten ten aanzien van papier en karton te peilen.
De EUDR moet ervoor zorgen dat een aantal belangrijke producten die in de EU en wereldwijd worden verhandeld en geconsumeerd, niet langer bijdragen aan ontbossing en bosdegradatie. Veel uitgeverijen hebben vragen over de interpretatie en toepassing van de EUDR-wetgeving. Daarom heeft de MMA een checklist en FAQ opgesteld met antwoorden op…
In 2024 is het aantal klachten en meldingen over reclame verder toegenomen.
Een nieuwe versie van het MMA Magazine Media Factbook is beschikbaar. De uitgave bevat de meest recente cijfers en feiten over de magazine mediabranche en laat de veelzijdigheid en kracht van magazinemerken zien.
Trust in Media is een initiatief van de Magazine Media Associatie (MMA) en NDP Nieuwsmedia. Voor het kennisplatform zijn inzichten verzameld uit studies over vertrouwen in media en de impact op reclame.
Graag nodigen wij je maandagmiddag 23 juni a.s. uit voor de derde editie van het MMA Summer Event. Het MMA Summer Event is dé informele afsluiting voor de zomervakanties voor alle medewerkers van de Magazine Media Associatie (MMA) lidbedrijven.
Het MMA-jaarverslag 2024 is gepubliceerd. Een belangrijk speerpunt in het jaar 2024 was het onderling delen van kennis en ervaring die aansluit bij de voortdurende transformatie tot digitale mediaondernemingen.
Harnessing AI in media is een recente uitgave van FIPP. Ontdek in deze publicatie hoe AI de publishing industrie hervormt.
Het Nationaal Media Onderzoek (NMO) lanceert de tweede fase van NMO Online. Met deze belangrijke uitbreiding biedt NMO nu een nog vollediger en representatiever beeld van het online mediagebruik in Nederland. Daarmee wordt NMO Online dé standaard voor de planning van online media in Nederland.
Het aantal volgers van vrouwenbladen op TikTok neemt een enorme spurt. Het aantal volgers van opiniebladen en dagblad magazines groeien fors op Instagram.
Met de bekend geworden reparatie komt het kabinet haar eerder gedane belofte om de btw op media, cultuur en sport niet te verhogen na. Hiermee komt een einde aan een jaar onzekerheid.