
Margriet van der Linden juryvoorzitter Mercurs 2025
De jury voor de 26e editie van de Mercurs is samengesteld.
De jury voor de 26e editie van de Mercurs is samengesteld.
In de zomer van 2025 voerden Daniel Kok en Thijs van Dijk van Bakkie Media in opdracht van de Magazine Media Associatie een serie podcastgesprekken met zeven grote namen uit de magazinewereld. Dit zijn de lessen die ze hebben geleerd.
In aanloop naar de zomer ging Bakkie Media in opdracht van de Magazine Media Associatie (MMA) in gesprek met 7 invloedrijke stemmen uit de Nederlandse magazine- en mediawereld. Ze delen hun visie, passie én twijfels — een unieke inkijk achter de schermen van toonaangevende mediamerken. Het resultaat? Een sprankelende en…
Media Voices – bekend van The Publisher Podcast en The Publisher Newsletter – heeft onlangs, in samenwerking met FIPP, een nieuw rapport uitgebracht over de huidige staat van de magazinewereld. De publicatie werpt een frisse blik op de rol van print in een snel digitaliserende markt.
Een nieuwe versie van het MMA Magazine Media Factbook is beschikbaar. De uitgave bevat de meest recente cijfers en feiten over de magazine mediabranche en laat de veelzijdigheid en kracht van magazinemerken zien.
Trust in Media is een initiatief van de Magazine Media Associatie (MMA) en NDP Nieuwsmedia. Voor het kennisplatform zijn inzichten verzameld uit studies over vertrouwen in media en de impact op reclame.
Zo bereikt VROUW alle vrouwen in Nederland (met hoofdredacteur Marieke ’t Hart)
Het Stimuleringsfonds voor de Journalistiek (SVDJ) start weer een nieuwe aanvraagronde van het subsidieprogramma ‘Ruimte voor Onderzoeksjournalistiek’. Een aanvraag indienen kan tot en met 29 september.
Volgers van magazinemerken verschuiven hun aandacht steeds meer van vluchtige posts naar waardevolle netwerken en content. LinkedIn lijkt daarvan te profiteren. LinkedIn wordt steeds meer sociaal en wint steeds meer terrein. X verliest daarentegen de aantrekkingskracht.
In de afgelopen zes maanden zijn er meerdere interessante onderzoeken verschenen die inzichten bieden in het veranderende mediagedrag van Nederlanders. Diverse onderzoeksbureaus en instanties brachten trends en verschuivingen in kaart op het gebied van sociale media, nieuwsconsumptie, jongerenvoorkeuren en podcastgebruik.
Zo blijft Cosmopolitan als mediamerk relevant voor Gen Z (met hoofdredacteur Kelly Staa)
Dinsdagmiddag 27 januari 2026 organiseert de Mediafederatie Academy in de Meervaart in Amsterdam een toonaangevend evenement over de impact van AI op de media- en uitgeefbranche.