Aantal volgers magazinemerken stabiliseert, alleen TikTok groeit fors
Het aantal volgers van magazinemerken op de diverse social media kanalen stabiliseert. TikTok groeit nog snel.
Het aantal volgers van magazinemerken op de diverse social media kanalen stabiliseert. TikTok groeit nog snel.
Tweede whitepaper van Trust in Media gepubliceerd.
De bereiksonderzoeken van print (NOM), radio (NLO), televisie (SKO) en online (NOBO) worden opgenomen in het Nationaal Media Onderzoek (NMO). Dit crossmediale design biedt vele mogelijkheden om betere inzichten te krijgen in het crossmediale mediagedrag van de Nederlanders. De onderdelen van het NMO zullen op verschillende momenten ingevoerd worden. NOM…
Al meer dan 25 jaar publiceert de MPA, de branchevereniging voor magazine uitgevers in de Verenigde Staten, het MPA Magazine Media Factbook. Ook voor 2021 heeft MPA weer een factbook samengesteld over de vitaliteit van de magazinemarkt in de VS en de unieke vertrouwensband die magazinemerken hebben met hun lezers.
Wat zijn de belangrijkste uitdagingen voor mediaorganisaties in een post-Covid wereld?
Consumenten zijn positiever over reclame in offline kanalen dan op digitale platformen.
Britten vinden magazines de meest betrouwbare media voor nieuws. Dat blijkt uit het rapport News Consumption in the UK 2021 van mediaregulator Ofcom. Het rapport beschrijft de geraadpleegde bronnen en houding ten opzichte van nieuws.
In het tweede kwartaal van 2021 zien special interest- en vrouwen titels het aantal volgers op social media het snelst groeien.
Podcast met Helene van Santen (Margriet) over het vertrouwen in media.
Van nieuwsmedia tot magazinemedia en hun digitale platforms: hoe groot is het vertrouwen in de traditionele media?